Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 920 ggr
LenaLF
2006-06-24 00:38
0

Amsterdam

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
LenaLF
2006-06-24 00:43
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det verkar inte som att texten kom med. Vad som skulle stå är att jag frågar om det finns någon här som är intresserad av Amsterdam. I så fall svarar jag gärna på frågor, ger tips etc. Jag har själv till helt nyligen bott i Amsterdam.

Jag ahr även en MSN grupp om Amsterdam som ni gärna får besöka: http://groups.msn.com/Amsterdamsidan

Hälsningar LenaLF

Emma
2006-06-24 14:08
0

Vad kul! Var inne och spanade på din Amsterdamsida :) Jag har också bott där, men bara som utbytesstudent i 4 månader. Spännande stad som aldrig sover!

Pia
2006-06-24 20:52
0

Verkar vara en riktigt mysig och vacker stad, har inte varit där ännu. Men den står på min"måste-besöka-lista"…:)

Oskar
2006-06-26 16:32
0

Vart där ett par dagar och gillade staden skarpt. Fast som svensk tror jag det tar ett tag innan man förstår staden. Den är ju rätt så annorlunda mot våra svenska städer. Tänker då på deras liberala syn när det gäller prostitution och droger. Men mycket vaker stad med alla gamla hus och kanaler.

Oskar

Pia
2007-09-29 21:18
0

Det bidde ingen resa till Venedig då… men nu är faktiskt en resa till Amsterdam bokad istället, så jag tar gärna emot tips, Lena:)

Shopping, mat (vegetariskt), caféer (alldeles vanliga, inga ökända coffeeshops alltså…;), sevärdheter, förutom museer då - alla tips välkomna!

Oskar
2007-09-29 22:06
0

Ja museerna har du säkert koll på…och dem ska man väl se även om man inte skulle råka vara konstintresserad. Ändå kul att se de stora mästarna "live".

När det gäller mat så har jag inga gastronomiska minnen från Amsterdam…tror kanske inte det är staden man åker till om man är ute efter god mat. Även om det såklart finns sådant även där.

Sedan kan jag faktiskt rekommendera en sån där turistig båttur på kanalerna. Det är först då man verkligen förstår hur staden ser ut…

mvh
Oskar

Pia
2007-09-29 22:19
0

Absolut, turistig båttur måste tas!

Jag förlitar mig på mina mysiga-matställen-instinkt:)