Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 754 ggr
AndersE
0

Köpenhamn i sommar?

Missa inte denna!

Världens högsta karusell är ju faktiskt bara en helt vanlig slänggunga - fast 60 meter upp och i 70 km/tim…

"Elevatoren sætter i gang, og gondolen kører hurtigt opaf. Gys, gys, gys."

__iE
0

usch !

hatar karuseller :/

AndersE
0

Ja, då lär du kunna undvara den här… Flört

Jag har svindel, och ogillar karuseller - men kan tycka att det är kul med utmaningar!

(Däremot gillar jag avancerad flygning!)

Pia
0

Oh så häftigt!! Jag är jätteförtjust i den där typen av karuseller!! Fast efter att ha åkt upp i det där Gyllene tornet, som karusellen verkar hänga på, och verkligen haft en nära döden-upplevelse för några år sedan, så tänker jag verkligen inte åka denna karusell…:/ Vill ha den lite mer jordnära… Tänk vilken flygtur det skulle bli om gungan lossnar…

Annars är Tivoli i Kbn supermysigt:))) Den där gammeldags bergodalbanan och Flygande mattan, synd att de tog bort den där fina svankarusellen högt upp i luften som var särdeles kanon att åka sent på kvällen när alla ljusen tändes…

AndersE
0

Nära-döden-upplevelsen vill vi gärna höra om i detalj… Flört

Oskar
0

Ooo…saker som snurrar är inte min grej. Huga. Då föredrar jag berg-o-dalbanor. :)

Oskar

__iE
0

#2 haha, nej ^^
dt får jag stå över ;)
kan åka ngr karuseller, men den såh extra hemsk ut ;S

rumpino
0

köpenhamn gillar jag! främst i slutet av juli då drar en schysst rea igång. inte gammalt tjaffs från säsongen -98/99 utan oftast helt nya grejjer till mkt bra priser.

sen är stan trevlig också  =)

AndersE
0

Ja, en sommardag i Köpenhamn är alltid mysig. Bron och tågförbindelsen har ju också ökat tillgängligheten ordentligt.

Pia
0

Köpenhamn är en av mina favoritstäder, helt underbar är den!! Skall dit om några veckor och mysa runt…:)

Kråkis
0

Mmmm, är en bra stad, och så nära…;)

AndersE
0

#10 Bara 35 minuter på tåget så står du utanför Tivolis entré!

Skall du åka "Himmelskibet"?

Oskar
0

Eller en timme på flyget. :)

Oskar

AndersE
0

#12 Inte för Kråkis…

Kråkis
0

#13 nä, juuust det, Himmelskibet, ja, kanske vore nåt…

Pia
0

Kan förtälja att "skeppet" ifråga INTE var igång i förra veckan ialla fall - jag var onekligen ganska sugen på en höjdarfärd men tji fick jag…

AndersE
0

Enligt hemsidan öppnar den 1. Maj…

Läs mer här.

Pia
0

Sjutton, vilken miss:)