Köpenhamn i sommar?
Världens högsta karusell är ju faktiskt bara en helt vanlig slänggunga - fast 60 meter upp och i 70 km/tim…
"Elevatoren sætter i gang, og gondolen kører hurtigt opaf. Gys, gys, gys."

usch !
hatar karuseller :/
Ja, då lär du kunna undvara den här… 
Jag har svindel, och ogillar karuseller - men kan tycka att det är kul med utmaningar!
(Däremot gillar jag avancerad flygning!)

Oh så häftigt!! Jag är jätteförtjust i den där typen av karuseller!! Fast efter att ha åkt upp i det där Gyllene tornet, som karusellen verkar hänga på, och verkligen haft en nära döden-upplevelse för några år sedan, så tänker jag verkligen inte åka denna karusell…:/ Vill ha den lite mer jordnära… Tänk vilken flygtur det skulle bli om gungan lossnar…
Annars är Tivoli i Kbn supermysigt:))) Den där gammeldags bergodalbanan och Flygande mattan, synd att de tog bort den där fina svankarusellen högt upp i luften som var särdeles kanon att åka sent på kvällen när alla ljusen tändes…
Nära-döden-upplevelsen vill vi gärna höra om i detalj… 

Ooo…saker som snurrar är inte min grej. Huga. Då föredrar jag berg-o-dalbanor. :)
Oskar

#2 haha, nej ^^
dt får jag stå över ;)
kan åka ngr karuseller, men den såh extra hemsk ut ;S

köpenhamn gillar jag! främst i slutet av juli då drar en schysst rea igång. inte gammalt tjaffs från säsongen -98/99 utan oftast helt nya grejjer till mkt bra priser.
sen är stan trevlig också =)
Ja, en sommardag i Köpenhamn är alltid mysig. Bron och tågförbindelsen har ju också ökat tillgängligheten ordentligt.

Köpenhamn är en av mina favoritstäder, helt underbar är den!! Skall dit om några veckor och mysa runt…:)
Mmmm, är en bra stad, och så nära…;)
#10 Bara 35 minuter på tåget så står du utanför Tivolis entré!
Skall du åka "Himmelskibet"?

Eller en timme på flyget. :)
Oskar
#12 Inte för Kråkis…
#13 nä, juuust det, Himmelskibet, ja, kanske vore nåt…

Kan förtälja att "skeppet" ifråga INTE var igång i förra veckan ialla fall - jag var onekligen ganska sugen på en höjdarfärd men tji fick jag…
Enligt hemsidan öppnar den 1. Maj…

Sjutton, vilken miss:)