Resor iFokus

Resor

Etikett: 3-europa-utom-sverige
LĂ€st 529 ggr
[Tilde]
2015-01-03 11:29
0

Kroatien - tips?

Min sambo och jag har bokat en resa till Kroatien till sommaren! đŸ™‚ Det blir först 4 nĂ€tter i en 50 kvm lĂ€genhet med jĂ€ttefin belĂ€genhet i Dubrovnik och sedan Ă„ker vi till ön Lopud för att bo 6 nĂ€tter pĂ„ lyxhotell vid stranden. đŸ˜ƒ Vi har aldrig varit i Kroatien förut sĂ„ vi vill gĂ€rna ha lite tips

Hur mycket fickpengar bör man ha med sig? Vad kan man tĂ€nkas spendera pĂ„ mat varje dag (om man vill Ă€ta pĂ„ fina restauranter  i alla fall pĂ„ kvĂ€llen, men fĂ„r frukost pĂ„ hotellet det mesta av tiden)?

Vad bör man se i Dubrovnik mer Àn gamla stan? Vi tÀnkte vandra lÀngs muren, men jag vill gÀrna höra lite om sÄnt som inte Àr lika vÀl kÀnt, om nÄgot vet? :) Shopping Àr inte sÄ intressant.

Vad finns att se pĂ„ Lopud? Vi tĂ€nkte ha en sol och badsemester nĂ€r vi Ă€r dĂ€r, Ă„ka jet ski och liknande
 Kanske ta bĂ„ten runt öarna för lite sightseeing. Tips? đŸ˜ƒ

Tack pÄ förhand!

Jalking
2015-01-03 21:31
1

I Dubrovnik rekommenderar jag att ta linbanan till bergets topp. Förutom fin utsikt finns dÀr uppe ett intressant krigsmuseum.
Ön Lokrum Ă€r vĂ€rd ett besök. LikasĂ„ en heldags bĂ„tutflykt till flera öar i omrĂ„det.

[Tilde]
2015-01-03 22:37
0

#1 Tack för tipset, det ska vi kolla upp! đŸ™‚

Vi ska ju bo pĂ„ en av öarna, men jag lĂ€ste att man kunde Ă„ka en liten runda runt dem alla
 Det kanske Ă€r nĂ„got att fundera pĂ„? Vore riktigt fint att se mer, helt klart!  :)