Ägg under huden
Inspirerad av tråden om säkerhet vill jag utreda en annan säkerhetsrisk: små hungriga djur.
Självklart är det alltid en "kompis kompis" som råkat ut för det, därav kan vissa faktafel (samt överdrifter och rent ljug) förekomma i följande sensationshistorier:
Små larver under hornhinnan i ögonen som man kan se kräla omkring. Små larver under huden som lägger ägg överallt (botas med stark syra på varenda millimeter av kroppen). Spindlar som lägger ägg under huden och sedan springer små bäbisspindlar upp. Amöbor i magen. Långa, sega maskar som måste viras upp ur huden. Larver som bygger bo inne i låret och lämnar ett stort hål efter sig när dom utrotas. Larver som lägger ägg under hårbotten som man måste klämma ut.
Det är alltid lite härligt att gotta sig i andras elände, någon som har en smaskig inälvsmaskhistoria att dela med sig av?
Delar av historierna är i alla fall sanna.
Min dotters dagisfröken är ofta ute och reser och hon har vid två olika tillfällen fått en massa vita små larver som har krälat under huden och lagt ägg. Hon sa att det var ganska vedervärdigt.
Tom

Eller har ni sett för mycket på Alien-filmerna? :)
Oskar

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu blllllllääääääääääääääääkkkkkk
*mysryser* mera, berätta mera *gnuggar händerna i förtjusning*
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

En bekants bekant börja lägga ägg när han kom tillbaka till Sverige efter en långresa… lagom mysigt… uäck…

#5 "en bekants bekant" jovisst, den har man ju hört ;) Men riktigt snuskigt låter det iallafall. Ubba ubba.

För att ta udden av denna riktigt äckliga tråd *som jag bara läst ytligt för det är så otroligt snuskigt att det börjar klia överallt av sådant* så vill jag i sammanhanget tipsa om en väldigt bra bok, som faktiskt rör sig lite kring detta:
"Värddjuret" av Marie Hermansson
…det kryper…:)