Eniro vs. hitta.se
Nu har även hitta.se köpt flygfoton för att kunna visa hur det ser ut från luften. I mitt tycke är hitta.se betydligt bättre än eniro eftersom de använder sig av högre upplösning. De kan även visa hur huset och porten ser ut som man letar efter.
Jämför själva:
Odengatan 80 på eniro (Det går inte att direktlänka så du får klicka på "Flygfoto" och zooma ner max.)
Odengatan 80 på hitta.se (Inga problem att direktlänka hit med hitta.se)
/ Tom

Jag håller med. Kul att kunna se porten! Vet att Microsoft håller på med något liknande…fast som vanligt är de värst. De har hyrt två flygplan och 10 bilar och åker just nu runt i USA och fotograferar. Dels detaljerade flygfoton men även foton från marken tagen av bilarna. Man ska kunna åka runt på gatorna som i ett bilspel typ.
Oskar
Tycker det känns lite läskigt att vem som helst kommer kunna se exakt var ens dörr är och hur den ser ut.
Tycker att Hitta är mycket bättre än Eniro.
Någonstans på nätet kan du knappa in en gata och se den IRL direkt såvida vädret tillåter.
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

#3 Men vänta nu…direkt, live, IRL? Har du inte sett för mycket på serien 24 nu…alla har inte tillgång till samma utrustning som Jack Bauer och CTU. :)
Oskar

Bor man en bit ut på landet så kommer man inte så nära å tur är väl de med allt skit man har på tomten :-)
Gjorde en jämförelse på eniro och hitta när jag sökte på min adress och eniro kunde man komma närmre med men den bara gjorde bilden blockig men så här blev det eniro till vänster och hitta till höger i bilden och jag är på pricken :-)
mvh/bjorsa
Jag har precis lekt med Google Earth, Hitta och Eniro och i Stockholmsregionen är Hitta klart bäst tycker jag.
Framför allt gillar jag hur man kan panorera och zooma hos Hitta. Fullskärmsläget är också bra.
Mvh // Johan
#4, skulle aldrig i livet titta på 24
. Ha tålamod så ska jag lägga ut adressen här.
Susanne 
Jag väntar med spänning eftersom jag inte tror på det.
Tom

Jag väntar också med spänning. :)
Tror ärligt talat att de satteliter som finns och som kan ge rörliga bilder fortfarande räknas som "top secret". Och tror inte heller att det i dagsläget finns satelliter som täcker hela jorden…man får nog styra in satelliterna på det man vill titta på.
Oskar
http://earth.google.com src="http://prylar.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
Men den fungerar inte som jag förstod det från början…kanske ska plocka ur kottarna ur öronen eller sätta i dem, beroende på vem som pratar 
Susanne 
Jag anade nästan det. Lite för bra för att vara sant än på ett tag.
Tom
med Google Earth: ta o kika in på manhattan t.ex. och knäpp på valet Webcams… så kan du ta en titt på många gathörn IRL, med hyfsat bra upplösning… :)
#12, då hade jag inte helt fel alltså (eller han som berättade för mig)?
Susanne 
#13, Nej du hade rätt men jag visste inte att du bodde i ett gathörn någonstans i USA ;-)
Tom