Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 541 ggr
Staffan
0

Säkerhet på resan...

När man reser slås man ibland av det dåliga skick som till exempel bussar kan befinna sig i, inte minst med tanke på hur de handhas och vilka vägar dom ska användas på. Jag har själv varit med på flera bussresor som inte har gått att njuta av på grund av bristande säkerhet.

Läste nyss om en olycka i Mexiko igår där en turistbuss störtat 200 meter ner i en ravin på väg ned från vulkanen Pico de Orizaba. Minst 57 människor har bekräftats omkomna. Tragiskt slut på semestern.

Mvh // Staffan

Oskar
0

Om jag inte minns fel så är det farligaste för oss svenskar när vi reser utomlands just trafikolyckor. Många tror att det är sjukdommar men det är tydligen relativt få som får allvarliga "utländska" sjukdommar, istället är det trafiken som dödar. Förutom att trafiksäkerheten inte är lika hög så hyr vi ofta motorcyklar/mopeder och kör med på smala bergsvägar när vi har semester…gärna lite smålulliga dessutom…med någon på pakethållaren… Nog många svenskar som brutit benet på det sättet.

Oskar

marwes
0

Med tanke på hur många lägkiga och otäcka bilar och bussar och andra motorfordon jag har åkt med utomlands är jag inte förvånad