Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 1101 ggr
Sol-
2007-08-27 18:39
0

Backpacker

Jag och killen har tidigare gjort en 3 månaders resa som backpackers i Thailand, och nu til vinyern blir det ännu en. Vi har haft mycket hjälp av Lonely planets bok, där det ju står om övernattningsmöjligheter i alla prisklasser.

Vi blev lite nyfikna på att iallafall en natt unna oss att bo på hiltons och bara frossa i all lyx det innebär, det kanske man kunde ha råd med i Thailand, härhemma i Sverige kan man ju bara glömma detta..

Men vi vågade inte riktigt ändå…Generad Nu till min fråga, Kan dom neka en till att bo där för att man är backpacker?

Oskar
2007-08-28 14:41
0

Ha…jag tror den tiden därbackpacking bara innebär superbudget är förbi. Idag är det ju mängder av personer som reser runt med ryggsäck och som bor bekvämt. Så klart ni kan bo på lyxhotell! Däremot är det väl så att ni kanske inte kommer in på vissa restauranger om ni går klädda i badshorts…

rumpino
2007-08-30 15:53
0

#0 det har jag mycket svårt att tro.

Sol-
2007-08-31 13:15
0

Tack för era svar, då kanske vi kan våga försöka denna gången.

Men kan man bara klampa in där och be om ett rum för natten eller måste man boka i förväg? jag är inte så van att röra mig i de exklusiva kretsarna Generad

Oskar
2007-08-31 13:28
0

Klart du kan klampa in och be om ett rum. Men det beror ju självklart på om det är fullbokat eller inte…

Jag tycker ofta folk är för snåla när de är ute och backpackar. De letar efter det absolut billigaste boende eller den billigaste restaurangen. Men det är ju just när man är i billiga länder som man ska passa på att leva lyxliv eftersom extrakostnaden är så liten. Ett hostel kanske kostar 50 kr natten och då får man sova i en dorm med 10 andra…medans ett dubbelrum på ett hyffsat hotell kostar 250 kr… Så självklart ska man lyxa ibland!

mvh
Oskar