Thailand
Jag och en vän kommer att åka till Thailand i 2 veckor i slutet på April. Vad rekommenderar ni för öar/boenden och övriga resmål? Vi vill ha fräscha ställen med fina stränder, god mat, billigt boende & om möjligt lite shopping. Vi vill inte stöta på plågade djur eller så.
Vi ska vara borta i 2 veckor och vill få ut det mesta av den tiden =) Så kanske 2-3 öar eller så.
Finns det något vi ska akta oss för eller övrigt som kan vara värt att tänka på?
Och vilka öar rekommenderar ni inte?
I have no sympathy for people without empathy
Jag kom hem från Thailand förra veckan, och jag kan absolut rekommendera hotellet som jag bodde på:) det heter srisuksant resort och ligger i aonang, krabi. Det var inte jättestort, inte speciellt dyrt, nära "city" där shoppingen finns. Nästan all mat i Thailand är billig och jättegod. Om ni vill åka till öar så rekommenderar jag chicken Island och poda island. Dom ligger bara ca 30 minuter ifrån aonang. Sen är även railay beach jättefint, det ligger bara 10 minuter bort. Ska ni bo i närheten av Phuket eller khao lak så måste ni åka till similan Island, det är verkligen ett paradis! Jättefint att snorkla där också om man vill det:) Det finns vilda apor på många ställen, dom ska ni akta er för. Går man där det finns apor så kan man bli av med både det ena och det andra, dom tar allt dom ser. Blir man biten måste man ta 5 rabiessprutor, så försök att hålla er undan.. Jag ka även rekommendera att köpa extra benutrymme på flyget, det är väldigt jobbigt att sitta trångt i 13 timmar;) Hoppas att ni får en trevlig resa!