Stad i England
Vilken stad rekommenderar ni att åka till i England? London, javisst men känns som att London är med shopping än något annat. Jag älskar att fotografera natur och liknande så hade varit roligt att besöka någon liten stad med fin natur. Har ni några tips? 🙂
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
London är absolut inte bara shopping, men är du ute efter natur kanske någon stad i Cornwall vore något? Alternativt, om det inte är noga att det är just i England, kanske Skottland vore intressant?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Tänker du dig ren skogsnatur eller parker nu TS? :)
Cornwall verkade väldigt intressant faktiskt ska kolla vidare, tack!
Jo, jag har funderat på att åka till Highlands. Börja resan där och sen ta mig neråt, isåfall kan man göra något stopp i London på vägen. Vet att London är mycket mer än shopping, hade planer på att åka dit först men det känns inte som att jag kommer direkt trivas när det är en så stor stad som det faktiskt är. Klarar knappt av Göteborg, än mindre Stockholm 🙂
Medarbetare på Djurfoto
Det spelar inte så stor roll, natur som natur tänker jag. Men visst hade det varit trevligt med skogsnatur. Såg att det fanns något som heter Peak District National Park, verkade vara rätt fint där också!
Medarbetare på Djurfoto
När jag tänker natur menar jag allt förutom städer. Det kan vara skog, berg, stränder och så vidare - spelar inte så stor roll.
Medarbetare på Djurfoto
#4 - Jag har planerat att åka till Birmingham, dock endast pågrund av slummen. Men precis som du vill jag se lite natur på resan också, så jag kollade utbudet av parker i just Birmingham, som egentligen är en industristad. Blev positivt överraskad av utbudet. :)
"Birmingham Nature Centre" - Recensioner
Lickey Hills Country Park - Recensioner
Sheldon Country park - Recensioner
Cannon Hill Park - Recensioner
Blakesley Hall - Recensioner
Martineau Gardens - Recensioner
Vintage Trains - Recensioner
Handsworth Park - Recensioner (finns fler parker, men dessa kommer jag troligen besöka)
Edit: Såg inte förren nu att du var ute efter mindre städer, sorry!
Tack!
Brimingham Nature Centre och Lickey Hills Country Park låter intressant, ska kolla lite närmre!
Medarbetare på Djurfoto
#3 Cornwall är jättemysigt. Jag har själv varit där, om än bra många år sen. Men åker man dit är Land's End ett måste att besöka. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Har inte varit i England annat än i London så har inga egna erfarenheter men vad jag vet så ska Lake District och Hebriderna vara mycket sevärda om det är vacker natur man är ute efter.
Inte säker på hur pass vackra byar/städer det finns i de områdena…men några borde du ju kunna hitta. :-)
Oskar
Är grevskap också intressanta? Där lär det ju utan tvekan kunna bli fantastiska bilder! 🙂
Kopierar in ett av mina reseinlägg om just grevskap i England;
Cumbria, grevskap i Nordvästra England som gränsar tilll Lancashire, North Yorkshire, County Durha och Nothumberland i England. Har en nationalpark Lake District, men grevsnakets högsta punkt är Scafell Pike. Bergskedjan Penninerna sträcker sig längst grevskapets östra gräns.
Ingående distrikt: Barrow-in-Furness, South Lakeland, Copeland, Allerdale, Eden, Carlisle
---
Northumberland (grevskap)
Den största floden är Tweed på norra gränsen, och utanför kusten ligger Farne Islands och Lindisfarne (Holy Island).
---
Durham eller County Durham är ett grevskap i Nordöstra England, huvudorten är Durham.
Penninernas glesbefolkade dalar och hedar i inlandet står mot den urbaniserade kusten. Durham avgränsas i väster av Penninernas vattendelare, i söder av floden Tees, i öster av Nordsjön och i norr av floderna Tyne & Derwent
---
Berkshire är ett grevskap i Sydöstra England, till vänster om London.
Ett av Englands äldsta grevskap.
---
Buckinghamshire (förkortat Bucks) är ett grevskap i regionen Sydöstra England. Huvudort är Aylesbury. Buckinghamshire är indelat i fem distrikt: Aylesbury Vale, Chiltern, Milton Keynes, South Bucks och Wycombe. Milton Keynes är sedan 1997 en enhetskommun (unitary authority) och räknas därför endast till Buckinghamshire i ceremoniella sammanhang. Buckinghamshire är ett jordbruksgrevskap som omfattar en del av Chiltern Hills i söder och Vale of Aylesbury i norr. Den högsta punkten är Coombe Hill nära Wendover som befinner sig 267 meter över havsytan. Det har bördiga jordbruksmarker med många lantegendomar,
Jag blev verkligen helt förälskad i Cornwall. Sitter just nu och funderar på om man kan göra en UK resa + Irland. Börja på Irland, upp till Highlands, ner till London, över till Wales (har hört att det är väldigt fint där också, speciellt vid kusten) och sen spendera några dagar/någon vecka i Cornwall. Annars blir det nog bara England då jag kommer göra denna resa på egen hand!
Tack så jättemycket! Lake District är nästan ett måste 😍
Vad exakt är ett grevskap? Förstod inte så mycket av vad wikipedia hade att säga.
Medarbetare på Djurfoto
Grevskap är englands motsvarighet av län. Det är helt enkelt så man delar upp England, i olika grevskap.
Jaha du, det var inte svårare än så. Men tycker verkligen Cumbria (och lake district) låter intressant.
Tror jag hoppar hela resan genom UK. Kanske till och med bara blir Cornwall och så får jag åka tillbaka något annat år för att traska runt lite längre upp i landet.
Något tips på hotell/vandrarhem i Cornwall Alex? Land's End var verkligen jättefint och kan tänka mig att åka dit. Det som är just nu är att jag inte har pengar till att fixa boende och de jag kollat på är i princip fullbokade. Kanske inte blir någon resa i sommar 😕
Medarbetare på Djurfoto
#13 Tyvärr inte, det är över 15 år sen jag var där, och då hyrde vi ett hus (som kom med en get, haha) men kolla hotell igen när du har råd, och även kanske vandrarhem och guesthouses, om det finns?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#13 - Man behöver ju inte bocka av alla ställen på en resa, så att ev. åka tillbaka tycker jag låter som en smart plan! :)
Tror ni något sånt här kan vara roligt eller är det roligare att bara stanna på ett hotell/vandrarhem hela tiden? Har nämligen aldrig varit utomlands på det sättet innan, bara varit i spanien i tre dagar och vandrat runt halva Barcelona.
http://www.travl.se/vandra-i-england---st-ives-till-penzance.html
Vänta, fick ni en get för att ni hyrde ett hus? 😃 har inte kollat så noga men det jag har hittat har bara varit hotell.
Medarbetare på Djurfoto
#16 Gillar man att vandra är nog det där jätteroligt! :) Haha nej, men han bodde i trädgården (ägdes av husägarna) så han "ingick" i hushyran. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#16 - Det gäller ju att du har bra kondition och att du gillar vandringar… Men annars, absolut! Du kommer få tillgång till fantastisk natur som du troligen aldrig hade upptäckt annars!
Det enda jag gillar med vandringar är att man upptäcker så otroligt mycket, annars så tycker jag bara att det är jobbigt i och med att jag har dålig kondition, benhinneinflammation och får väldigt lätt ont i fötterna.
Kanske vore bäst att kolla ett boende ändå, såg att det var minst två personer också så det faller bort!
Medarbetare på Djurfoto
Ja, det låter inte som en bra idé att gå på långa vandringar då tyvärr! Däremot skulle du ju kunna ta olika boenden nära olika naturreservat och liknande och åka emellan, om du inte vill stanna på samma ställe.
På tal om städer så är den lilla staden Cheddar väldigt speciell. Förutom att man odlar sina berömda ostar i grottor som man får besöka, så kommer man dit via en ravin som är ett enastående natursceneri i sig självt.
Söt liten stad.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Cambridge ska vara underbart säger min syster 😛 Och dom jag vet som varit där 🙂
Men som nämnts innan ska lake distrikt också vara najjsigt.
Är det "bara" natur du vill fotografera? Wales ska vara rent underbart naturmäsigt. Skicka PM till mig så kan vi prata där.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/