Hyrbil varning
Vill rekommendera att ni INTE hyr bil genom Europcar. Vi gjorde det när vi var i Skottland. För det första fick vi inte automat, vilket vi hade bokat specifikt många månader före resan. Köra manuell gick bra till slut (växla med vänster hand var ovant till att börja med), men inget som man gärna vill börja med i en stad (vi var i Edinburgh). De var försenade med att komma till kontoret där vi skulle möta dem, sedan ville de att bara jag skulle med till huvudkontoret och sedan åkt tillbaka och hämta mina vänner. Det totalvägrade vi eftersom jag aldrig varit i Edinburgh och inte visste om jag hittade tillbaka helt själv (utan kartläsare). När vi var på huvudkontoret så var de otrevliga och bad inte om ursäkt för allt krångel de ställt till med. Istället försökte kvinnan skämta bort det.
Nu efteråt har de dragit envägsavgift + extraförsäkring helt korrekt, MEN de har även dragit envägsavgiften en extra gång. Försöker ordna upp det, men de påstår att det inte är fel. De verkar inte fatta att våra två kreditkort (mitt och min kompis) var med på samma bokning utan de har dragit från varje kort.
Ska inte ge mig, men vill som sagt berätta om detta så ni har koll ifall ni ska hyra bil någon gång.

Ja det var verkligen ingen bra reklam för Europcar!
#1 - Nej, jag vet inte vilka upplevelser andra har av dem men ville verkligen dela med mig av detta eftersom det var så negativt.
Vi hade Europcar i Italien och det var snorkiga italienskor vill jag lova som skulle ta hand om oss. Det värsta var att det var ingen på Fritidsresor, där vi beställde bilen, som talade om att det skull erläggas en deponiavgift om 200 euro. På mitt kort hade jag sett till att bara ha en tusenlapp som reserv så det var reskassan som fick gå till det. maken som var kvar hemma fick sätta över samma summa till mitt konto annars hade jag inte haft ett öre kvar. Mycket snopet.
#3 - Samma sak hände oss också! Jag hade specifikt frågat om det var någon mer avgift, men det var det inte. När vi sedan kom dit så skulle de ha 250 pund i säkerhet.