Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 561 ggr
leemland
2/24/17, 9:44 PM

En fot före - helt själv

Är det någon här som har erfarenhet att resa själv? 
Antingen långresor eller bara korta resor.
Till/i  vilka länder har ni rest själva? Berätta gärna om era äventyr på egen hand 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Moalinn
3/8/17, 10:46 PM
#1

Åkte till London själv för snart ett år sedan. London är inte så läskigt kanske om man varit där innan men hade aldrig varit i London, eller England överhuvudtaget. Det var dessutom första gången jag flög själv och trodde jag skulle dö. Landvetter hade jag varit på förr så det var ju inga problem utan det var lite läskigt när man kom till Stansted. Fick åka något skumt fjärrtåg in till flygplatsen, stå i kö till passkontrollen i runt 40 minuter (dvs. hade ca 15 min på mig att hitta bussjäkeln efter kontrollen), sprang runt och försökte hitta busshållplatsen och rätt buss. Det löste sig efter lite stress, ett tips: ha alltid mer än en timme mellan flyg och buss, shit can happen Skrattar Sen började ju det mest spännande, att hitta i London. Tyckte dock jag löste det helt okej! Det bästa med resan var allt folk man fick kontakt med. Jag trodde ju att jag skulle gå tre dagar utan att prata med en kotte men det kom fram folk till mig från både höger och vänster, framförallt många som beundrade mitt blåa hår och flera som ville prata om fotografering. Blev bjuden på dejt också Förlägen Tyvärr kunde jag inte eftersom att jag dagen därefter skulle på konsert (och han jobbade på dagen) och skulle åka hem på lördagen så det var lite tråkigt förstås men tyckte det var roligt ändå.

Annars var det en fantastisk liten resa och man växer ju lite som person när man gör såna saker ensam. Man märker vad man faktiskt klarar av. I vardagen har man sina rutiner och sina kontakter man kan få hjälp av i vissa situationer men när man är iväg helt ensam måste man lösa saker själv. Vare sig det är att fråga efter hjälp eller navigera på egen hand så stärker det självförtroendet lite extra. Dessutom får man övat på sin engelska!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Oskar
3/9/17, 12:55 PM
#2

Jag har inte varit ute på resande fot själv annat än någon eller några dagar i sträck…men jag gillar det…det är inte så dumt att ibland få bestämma tempot och dagsprogrammet helt själv.

Oskar

Upp till toppen
Annons: