Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 697 ggr
tonååring
2/22/17, 5:38 PM

WIFI utomlands

Hej!

Ska åka till Spanien i två veckor men hotellet har tyvärr ingen WIFI.  Jag och dem andra jag reser med vill gärna ha WIFI för att hålla på med mobilen och datorn när vi är i vårt rum i hotellet.

Någon som har några ideer på hur vi ska gå tillväg?  Tacksam för svar!

Annons:
landsbygdsbo
2/22/17, 5:43 PM
#1

Många restauranger, järnvägsstationer o andra lokaler har WIFI en del gratis andra får du lösa en kod för att få tillgång till. En del städer har dessutom hot-spots med gratis WIFI i centrum

Honestyisdead
2/22/17, 5:49 PM
#2

Finns ingen wifi på rummet får ni köpa kontantkort på plats och ladda med internet.

jag väljer alltid hotell med wifi.

landsbygdsbo
2/22/17, 5:56 PM
#3

#2 nu är det väl skillnad mellan WIFI och köpa tillgång till internet via ett lokalt telefonkort. Båda funkar men köpa en kod eller tillgång till WIFI brukar vara betydligt billigare än kontantkort. Dessutom har vissa svenska leverantörer avtal med spanska så att man utan alltför stor kostnad kan använda sig svenska kort.

Finns alltså 3 alternativ värt att kolla upp

Honestyisdead
2/22/17, 6:07 PM
#4

#3 Ts vill ha internet på rummet och hotellet saknar wifi. Då hjälper det ju inte att använda wifi när du är på andra ställen.

Zepp
2/22/17, 6:15 PM
#5

Märkligt Hotell, de flesta säljer en kod och på så sätt tjänar de lite extra pengar.

Oandrasidan.. det lixom vimlar av telefonbutiker på turistorter, då köper man ett lokalt betalkort.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sindri
2/24/17, 11:23 PM
#6

Har ingen  ett telefonabbonnemang med mycket surf som även gäller utomlands? I så fall kan den be att få ett extra simkort och använda till att bara surfa i ett mobilt modem.
Det här modemet hade vi med oss till Nya Zeeland förra året.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2425963

Vi hade inte så mycket surf så vi köpte nationellt simkort på plats, det gick åt surf för ca 700 på tre veckor. Det funkade i bil, på motell. Om ni är flera som delar blir det inte så dyrt.

Spanien är tyvärr ett u-land vad gäller internet och wifi, det kan hända att hotellet har wifi mot betalning, men det kan också vara uruselt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: