Annons:
Etikett4-nord-sydamerika
Läst 1011 ggr
FijaahM
2017-02-13 19:19

Tips om resa vid karibiska havet

Hej!
Jag och min sambo planerar att resa med tui nästa vår, ev kominationsresa. Vi skulle vilja åka någonstans vid karibiska havet ex. mexico, dominikanska eller något annat land däromkring.
Jag vill se vita stränder, ljusblått hav, sol och palmer. 

Har ni några tips eller har ni varit någonstans som ni rekomenderar?
Vid vilken årstid som är bäst att åka osv.

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

Annons:
Sindri
2017-02-24 23:06
#1

Jag var på Jamaica nyss. Visserligen bara en dag, men jag vill gärna åka tillbaka trots att vi blev lurade i shuttlebussen och gravt uppkörda på lunchen.

Men vi var vid en helt underbar strand med helt vit sand, som inte brändes ens mitt på dagen. Vattnet var helt grönturkost och varmt. På Jamaica blir det sällan för varmt och fuktigt på grund av havsbrisen.

Staden vi gick till var helt kaos, men det var kul att se. Men skall jag bo där blir det på en resort, det är rätt hög kriminalitet och man kan inte röra sig ute hur som helst ffa inte på kvällar och nätter.

Men att få komma iväg till det klimatet och det vattnet ett par veckor på senvintern är guld värt.

Bonaire besökte jag också en dag för några år sedan. Det gillade jag med, var lugnt och städat, vänliga människor och färgstarka städer. Om man gillar att snorkla eller dyka är det jättefint.

Har också varit på Kuba för några år sedan. Där är folk väldigt vänliga också, men man får komma ihåg att det är brist på nästan allt. Vi blev bestulna, men det var svårt att bli upprörd eftersom man vet hur fattiga de är. Ändå hade vi med oss massor med kläder och saker som vi skänkte bort.

Upp till toppen
Annons: