Annons:
Etikett4-nord-sydamerika
Läst 947 ggr
[MissMisery]
2/7/17, 10:30 AM

Esta ansökan hur ange namnet?(måste jag göra om)

hej. blev godkänd på min estansökan för ett tag sen grejen är att jag heter 

"Anna Matilda Blomqvist"

men mitt tilltalsnamn är Matilda, men vart man än söker på mig så kommer ändå Anna före Matilda så det ser ut som mitt tilltalsnamn förstår ni hur jag menar? om jag går på sjukhus brukar dem ropa upp mig vid Anna.

Iallafall kunde inte ange två namn så angav bara Anna Blomqvist på min Estaansökan googlade runt lite innan jag angav det och det lät som man skulle göra så för i USA använder dem inte mellannamn på samma sätt, utan man ska bara ange det som är först. Har jag gjort rätt tror ni? för jag skulle ange exakt samma sen när jag bokade flyg och så.. vill veta om jag gjort rätt. hmm

Såg nu att alla 3 namnen måste vara med vid ansökan, måste jag göra om hela estaansökan nu möjligtvis?

Annons:
Sindri
2/7/17, 11:30 AM
#1

Du kan maila till USA:s ambassad i Sverige och fråga om du måste göra om ansökan. Antagligen måste du inte det, eftersom Ann står först i passet, men fråga som sagt.
Det bästa är att skriva in alla förnamnen, det gör jag numer när jag beställer flygbiljetter också.

Jag har tre förnamn, varav det sista är mitt tilltalsnamn och jag blev alltid irriterad när jag skulle göra min ESTA. Jag fick också heta helt fel förnamn i USA.

I somras gick mitt pass ut och innan jag skaffade nytt så gjorde jag namnändring så att mitt tilltalsnamn kommer först. Det kostar ingenting.

[MissMisery]
2/7/17, 11:54 AM
#2

#1 Jag kan också göra om estaansökan ganska lätt va? jag tror jag försökte skriva in båda förnamnen men att det blev error att jag bara kunde skriva in ett namn? suck! iallafall nu står det bara "anna blomqvist" men mitt fullständiga namn är "Anna Matilda blomqvist" mejlar USA:s ambassad och frågar =(

Upp till toppen
Annons: