Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 925 ggr
[something_good]1
1/26/17, 12:44 AM

Växla pengar

Hej, jag undrar var och hur man växlar pengar enklast? Från kronor till usd (us dollar) Är det via Forex? Går man bara in där och säger att man vill växla, hur går det till?

Annons:
smellcaramell
1/26/17, 12:52 AM
#1

Jag har växlat pengar på forex och då går man dit , tar en nummerlapp och väntar på sin tur. Sedan går man fram säger vilken valuta man vill växla till/från och hur mycket. Sedan ber de om legitimation och man betalar och får ut pengarna. Viktigt dock att komma ihåg legitimation annars får du inte växla.

[Outlawly]
1/26/17, 7:40 AM
#2

Man kan också beställa genom nätet på Unimon. Då göra man köpet och så kommer pengarna till ett utlämningsställe  🙂 anger mad swedbank som rabattkod får man fri frakt.

leemland
1/26/17, 6:48 PM
#3

Man kan också växla på banken men det kan hända dom måste beställa hem pengar om de är mycket man ska ha, (eller en "konstig/annorlunda" valuta) 

Och om jag inte minns fel så kan man växla/beställa via ICA också 😛 
Men är du ovan så gå till ett forexkontor så hjälper dom dig där 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Oskar
1/27/17, 9:59 AM
#4

Ofta går det ju bra att växla på flygplatsen också, tex Arlanda. Om du ska ha stora summor dollar kan det ju vara bra att beställa i förväg.

[something_good]1
1/27/17, 12:35 PM
#5

#4 Så har arlanda typ som forex eller vad har arlanda där man kan växla? är inga extremt stora summor bara några tusenlappar. är det bra å beställa via unimon till exempel? 

#2 Lät extremt smidigt, är det tillförlitligt? och det kommer alltid till närmaste utlämningsställe då? Finns det någon annan hemsida där man kan växla vet du det än unimon alltså? men unimon lät ju bra bara nyfiken på vilka alternativ som finns tillgängliga

[Outlawly]
1/27/17, 1:16 PM
#6

#5 Jag sökte bara på swedbank och växla pengar då så kom  det som förslag från dem, så det är ju en sida de tycker är tillförlitlig. Men det är bara det jag kollade upp. 🙂

Sen innan man genomför beställningen kanske man kan välja om man har fler utlämningsställe i området.

Annons:
Oskar
1/27/17, 2:47 PM
#7

https://www.swedavia.se/arlanda/service/forex-bank/#gref

Finns på flera ställen på Arlanda.

Oskar

Honestyisdead
1/27/17, 3:37 PM
#8

Jag växlar alltid på forex i god tid innan avresa för säkerhets skull.

Calcifer
1/30/17, 7:48 AM
#9

Ska du växla en större summa är det smartast att göra det innan avfärd, och att dessutom ringa i förväg och beställa in valuta så du vet att det finns. Via forex har jag även för mig att man kan göra det via hemsidan. Det finns forex och lite andra bolag på arlanda både innan och efter du gått igenom säkerhetskontrollen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: