Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 1080 ggr
Bjallstal
1/5/17, 7:55 PM

Resa ensam

Hej!
Jag blir allt mer sugen på att göra en resa ensam. Tänkte ge det till mig själv i 25-års present.
Tips på vart man kan åka? Är tex Rosa Bussarna eller Kon-Tiki något att ha? Eller är det bättre att planera allt ensam

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Tjeja
1/5/17, 8:40 PM
#1

Jag skulle inte själv våga och aldrig råda någon att resa helt ensam!

Rosa bussarna tror jag är ett bra alternativ om man är äventyrlig! Då är man i alla fall en organiserad grupp tillsammans och inte helt ensam utlämnad. 

Jag skulle själv vilja åka med Rosa bussarna, de verkar ha så många fantastiska resor att vara med på!🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Jimmy.L]
1/5/17, 9:03 PM
#2

Beror ju på vad man vill uppleva. Thailand åkte jag själv till och turistade på ön Koh Samui i 14 dagar vilket var en upplevelse när jag var runt 20 år.

MelodyX
1/6/17, 8:13 PM
#3

Jag skulle inte orka åka på gruppresa med rosa bussarna … 

Har rest mycket ensam, backpackade i mellanöstern när jag var yngre, har jobbat en kort period i Frankrike, rest och jobbat ensam på brittiska öarna.  Och nu reser jag ofta ensam med barnen. Är man försiktig och tänker efter före är det inga problem skulle jag säga. Beror ju lite på var du vill åka också, tänker ändå att till exempel Asien har så mycket svenskar att slå följe med så dit hade jag inte tvekat om jag i övrigt hade intresset att resa till ensam.

Inaarah
1/7/17, 3:32 PM
#4

Jag hade åkt till Asien eller något annat backpackervänligt ställe. Där träffar man massvis med människor, men är inte låst att umgås med dem om man inte trivs i deras sällskap. Det är många som reser ensamma så det är lätt att ta kontakt!

Oskar
1/7/17, 3:41 PM
#5

Vilken typ av resa som passar bäst beror nog helt på vilken personlighet man har och vad syftet med resan är.

Är man en person som alltid vill ha mycket folk kring sig så är en gruppresa bra…men föredrar man lugn och ro och att upptäcka saker i sin egen takt så är det nog bättre att resa själv eller i ett litet sällskap. När det gäller gruppresor så har dom ju olika profil…har inte åkt med Rosa Bussarna men tror att dom är rätt  primitiva…sova i tält typ eller på bussen.

Sen beror det ju på vart man vill resa och hur resvan man är. Vill man besöka lite udda länder i Afrika kanske det är lättast/tryggast att åka med en gruppresa…men ska man resa i tex Europa eller USA så är det ju lätt att planera resan själv.

Går också att kombinera gruppresor med att resa själv…det är till exempel vanligt att kombinera en veckas safari i grupp med att sedan själv fortsätta resan till någon paradisö.

Oskar

Agafia
2/16/17, 11:00 AM
#6

När jag var yngre var det oftast bara jag som åkte iväg , senare följde barnen med.

Annons:
Upp till toppen
Annons: