Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 542 ggr
erika.niegemann
11/16/16, 6:46 PM

Ni som reser i jobbet

Hej!

Jag har några frågor till alla er som reser i jobbet, speciellt ni under 35. 

Vilka hotel brukar ni använda? Varför?
Vad är det värsta med att resa i jobbet?
Passar ni på att göra andra saker medan ni är där? Vad gör ni då?

Annons:
Aleya
11/16/16, 7:39 PM
#1

Hotell bokar den som bokar resan åt mig. Om vi åker alla på jobbet samtidigt så känner jag sen stress över att jag ska vara trevlig konstant. Jag hinner oftast inte göra mer än det jag måste. Jag har lyckats träffa kompisar ibland.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Hayabusa]
11/16/16, 8:42 PM
#2

Efter en tid så vet man vilka hotell i respektive stad som man gillar, det brukar ge sig av sig själv. Väljer alltid hotell som tillhör de större kedjorna.

Det värsta är hotelldöden, för den existerar verkligen. För den som inte reser i jobbet kan det te sig glamoröst - men det är det verkligen inte. Det blir ett rätt begränsat liv där man är hänvisad till ett litet rum med TV. Att man idag har dator med sig underlättar givetvis. Hotellfrukost? Tja, efter 1.500 hotellfrukostar så inser man att de är sanslöst trista i de flesta fall.

I regel finns det inte så mycket att hitta på. Man kommer till hotellet runt 17.00-18.00. Checkar in, slår på datorn. Fixar något att äta. Tar en promenad eller joggingrunda. Jobbar lite, eventuellt. Så mycket mer blir det inte. Som sagt en väldigt enahanda & begränsad tillvaro.

Oskar
11/17/16, 12:49 PM
#3

Har inte rest supermycket i jobbet…men en del…och ett tips kan ju vara att variera sig när det gäller hotell så man får se lite nytt…och om man har möjlighet så rekommenderas att stanna kvar någon dag extra ibland så att man kan passa på att turista lite.

Oskar

Upp till toppen
Annons: