9. Övrigt

Flygbolag får rätt att väga sina resenärer

2016-10-24 10:53 #0 av: ElLobo

Flygbolagets krav tycktes kontroversiellt – de ville att passagerarna skulle vägas innan de gick ombord.

Men nu har amerikanska transportstyrelsen gett Hawaiian Airlines rätt, skriver Independent.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23773885.ab

Anmäl
2016-10-24 11:00 #1 av: Sindri

Inget konstigt alls, tycker jag. Det görs ju för resenärernas egen säkerhet. Har varit med om detta på inrikesflyg i Samoa, det var vi skinny svenskar (vara två små barn) och några pampiga samoaner. Klart man måste fördela vikten.

Anmäl
2016-11-04 09:36 #2 av: Inaarah

Jag var väldigt skeptisk mot detta till en början, men samtidigt - om det sker av säkerhetsskäl finns det väl egentligen ingenting att invända.

Never make permanent decisions on temporary feelings.

Anmäl
2016-12-09 13:13 #3 av: Stallmima

Att fördela lasten är ju aldrig fel i säkerhetssynpunkt    Glad

Anmäl
2017-01-05 18:02 #4 av: Wony

Med tanke på hur pass allvarliga olyckor som skett på grund av ojämn viktfördelning (då dock på grund av bagage/last) i flygplan, är jag varken förvånad eller negativ till det. 

Om man däremot skulle börja ta mer betalt på grund av resenärers vikt tycker jag det inte är acceptabelt.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.