Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 841 ggr
druttizen
8/23/16, 6:44 PM

Upptäcka Cypern?

Hejsan

Jag och syster ska åka till Fig Tree Bay på sol, bad och shoppingsemester och letar nu runt på lite utbud vad gäller utflykter och sådant. Någon som har några förslag och tips på roligheter eller sevärdheter osv?..

Tack på förhand 🙂

Annons:
ilenna90
9/25/16, 10:02 PM
#1

har ni varit iväg än? =) har inte bott just i fig tree bay men åkte in dit många dagar/kvällar, verkligen jättemysigt och som ett ayia napa fast mindre galet ;D

druttizen
9/26/16, 10:25 AM
#2

Vi åkte dit 2 sept och kom hem 10e 😍
En helt fantastisk vecka! Vi bodde på Hotel St Elias med all inclusive och jättebra service. Utsikt över hela Protaras och för övrigt nära till allt! 
Lätt att jag åker dit igen! Fast då vill jag åka lite vattensporter också, samt hyra någon fyrhjuling eller nått och utforska området ännu mer 😃
Man hinner inte mkt på en vecka. 

Så ni var i Ayia Napa?

ilenna90
9/26/16, 1:29 PM
#3

Åh vad härligt det låter! :D Cypern är verkligen underbart. Haha nej men verkligen, tiden går så fort (samtidigt som det brukar kännas som en evighet sen man kom dit när man är påväg tillbaks till flygplatsen - konstigt nog.), men är jättekul att se mer än stranden och hotellet tycker jag :) Vi bodde på ett lite mindre ställe som heter paralimni(varit där 2 gånger), mer lokalbefolkningen som bor där. Men åkte in både till ayia napa och fig tree bay för bad/shopping/middagar osv :) Har inte haft all inclusive på cypern tidigare men ska ha det nästa sommar när vi ska iväg, var maten bra? :)

druttizen
9/26/16, 9:40 PM
#4

Åh vad härligt!
Rekommenderar dig verkligen till att prova all inclusive! Skulle vi till stranden eller på utflykt, så skulle man säga till hotellet kvällen innan. Då ordnade dom tex en lunch box eller någon fungerbar kallrätt, där de hade tänkt på allt. De även skickade med festis och sockerkaka.
På hotellet hade vi frukost, lunch och middag på bra tider och allt var bufféer. Bara att äta och dricka. Fantastisk mat och mkt att välja på. Dessertbord fanns alltid tillgängligt. Glassen var den bästa jag ätit!!
Sen fanns ju även poolbarerna där man hela dagarna kunde hämta vatten, slush, macka, vindruvor, melon, sallad, alkohol eller alkoholfritt. Var bara att hämta i sitt all inclusive. Helt underbart då man låg vid poolen under de varmaste timmarna 😍 Alltid all inclusive säger jag efter denna upplevelse

ilenna90
9/26/16, 10:28 PM
#5

Lät ju perfekt! :D har haft all inclusive i turkiet och grekland och tyckte helt klart desserterna var bättre i grekland, men turkiet hade betydligt bättre snackbarer. Men maten på cypern är ju så god så har förhoppningen att även deras all inclusive-mat är det 8D men då låter det väldigt positivt på dig i alla fall (: Jag tycker egentligen det är mycket mysigare att gå ut på restauranger på kvällarna utomlands, men nu kommer vi att åka hela släkten så då känns all inclusive smidigare ;D vilket det ju iofs är annars också men ;) Var det varmt i havet förresten? (:

druttizen
9/27/16, 12:15 PM
#6

Vi kom över ett bra erbjudande på vår all inclusive resa. Någon månad senare så hade priset för samma resa höjt i skyarna, så där hade vi tur! 
Vi hade en del grekiskt, då vi ju bodde i den grekcypriotiska delen av ön. Vi tänkte ätit ute enbart för upplevelsen skull, men det kom annat trevligt i vägen på våra planer. Men det ska väl kosta ungefär samma som i sverige att äta ute?

Vi var nere vid stranden vid 2 tillfällen den veckan. Då höll vi oss där under hela eftermiddagen. Havet var riktigt härligt! Jag är rätt frusen av mig och brukar frysa när jag badar, men här kunde jag ligga i länge. Såå härligt att flyta tyngdlöst och man fick lena fötter ifrån saltet på köpet. Havet var absolut varmare än poolen på hotellet. Skickar med en väderkarta på temperaturer:
 http://www.fritidsresor.se/resa/cypern/fig-tree-bay/hotel-louis-st-elias-resort/vader/pc-000039663/#sommar-16

Annons:
Upp till toppen
Annons: