Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 784 ggr
Herveaux
7/1/16, 10:56 AM

Skottland - erfarenheter?

Jag har i mååånga år velat resa till Skottland, men av olika orsaker har vi aldrig kommit iväg.

Har du varit där?
Vad tyckte du om folket, atmosfären, naturen, staden/städerna du besökte?

Jag har bara hört lovord förutom av två st kvinnor från England, dom hade inget vackert att säga om sina grannar i norr.
(Å andra sidan vet jag inte om jag skulle beskriva svenskar så fint som många av våra turister gör heller… 😉)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Oskar
7/4/16, 3:31 PM
#1

Jag åker också dit nu efter sommaren. Ett par dagar i Edinburgh för att sedan även besöka Orkneyöarna och Shetlandsöarna. Så hoppas också att någon har några bra tips!

Oskar

Effie
7/11/16, 12:38 PM
#2

Jag var I Skottland för några år sedan. Vi åkte först till Edinburgh, sedan hyrde vi en bil och körde upp till Inverness, längs Loch Ness och sedan runt lite; totalt en vecka.

Vackert. Intressant (vi såg tyvärr inte Nessie :-) ). Vänliga människor. Lagom väder. Lite tufft att köra (vänstertrafik I rondeller…nja. Och hastigheten kändes hög).

Vi besökte Edinburgh; slottet och något museum och något mer slott som jag glömt vad det hette. Rörde oss mest runt The royal Mile. Pitlochry (Edradour som är Skottlands minsta whiskydestilleri, och Heathergem, som ser ut som smyckestenar men tillverkas av ljung). Urquhart Castle vid Loch Ness. I Fort Augustus åkte vi ut med båt på Loch Ness. Glasgow försökte vi köra in I, men utan GPS…nej. Vi besökte Stirling Castle.  Linlithgow (ruin av gammalt slott). Falkirk Wheel (hur gör man en sluss när fallhöjden är stor? Definitivt sevärd).


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Oskar
7/15/16, 9:34 AM
#3

#2 Tack för tipsen!

Inaarah
7/23/16, 6:09 PM
#4

Jag har varit i Edinburgh som är en helt fantastisk stad! Allting är på promenadavstånd, mycket vackra byggnader och fantastiskt vacker omgivning. Besökte bland annat slottet, parlamentet och ett författarmuseum. Var även på några gästföreläsningar på universitetet. Ett annat tips är att bestiga Arthur's Seat, berget man ser från staden. Det tog inte så lång tid att gå upp och utsikten var fantastisk!! Annars är staden full med pittoreska restauranger, caféer och affärer. Känns väldigt "hemtrevlig" och inte som en storstad.

Oskar
7/27/16, 1:01 PM
#5

Arthurs Seat ligger nu på min att-besöka-lista!

Oskar

Upp till toppen
Annons: