Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 1168 ggr
AmandaJE
2016-01-24 17:42

Hjälp! Hotell dragit pengar?

Hej!

Ska till London och har bokat tre olika hotell. Två av dem är redan betalda, vilket jag även ser på min bank, men idag när jag loggade in hade en summa reserverats igår från "eviivo.com" som jag aldrig hört talas om förut. Blev såklart orolig och har kollat runt en massa nu, och jag hoppas innerligen att det "bara" är hotellet som har dragit någon slags handpenning, även om jag inte kan läsa om det någonstans och det heller inte är hela summan. Jag vet ju egentligen inte vilket hotell det är, eftersom eviivo verkar vara någon bokningssajt, men det verkar på ett ungefär vara halva summan av den ena hotellkostnaden, den som inte är betald. Vad tror ni om detta, verkar det rimligt eller kommer jag att få betala för mycket? Borde jag ringa någon eller verkar det lugnt? Kommer jag att få betala resterande belopp på hotellet, eller drar de full pris där och denna reservation försvinner? Blir så orolig av sånt här, tacksam för hjälp 😕

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Annons:
Calcifer
2016-01-24 17:49
#1

Du bör kontakta hotellet omedelbums för att dubbelkolla allt. OM det blivit fel någonstans är det alltid bäst att anmäla sånt så fort som möjligt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AmandaJE
2016-01-24 18:14
#2

Saken är den att jag ska checka in där redan imorgon, så att mejla lär inte vara någon idé och att ringa känns som om det kan kosta en del? 😕

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Calcifer
2016-01-24 18:20
#3

Visserligen, men OM det inte är de som dragit några pengar så betyder det att ditt kort inte längre är säkert = du måste spärra omedelbart.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AmandaJE
2016-01-24 19:23
#4

Sant! Fick kontakt med hotellet via mejl, och de sa att de samarbetar med den här hemsidan som ibland kan dra avgift innan.. Så det borde vara lugnt :/

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Calcifer
2016-01-24 19:29
#5

Då bör det vara lugnt ja. Dubbelkolla med dem när du checkar in, och se till att ta med dig dina kortuppgifter så att du kan ringa och spärra kortet om det behövs.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AmandaJE
2016-01-24 22:01
#6

Det ska jag, tack för hjälpen!

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Annons:
Zepp
2016-02-27 16:36
#7

Mm.. sådär är det, rätt vanligt faktisk och även inom sverige.. olika betalnings/bokningssajter!

Inte för att man blir så klok när man ser på sin bank.. men man får gå tebaks till hotellet där man bokade för att kolla vilka de använder för bokning/betalning.

Man vill ju främst se att det inte blir något problem när man väl kommer fram?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: