Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 824 ggr
Jossangizmo
1/6/16, 9:57 PM

Malaga eller Marbella?

Hej! Under mars-april ska jag och tre av mina klasskompisar praktisera i Malaga i Spanien. Efter praktiken kommer vi stanna en vecka då vi har påsklov medans vi är där. Vi är intresserade av shopping och fest, men såklart också sol och bad men det kommer nog inte vara tillräckligt varmt för att bada, så andra aktiviteter är vi också intresserade av. 

Iaf, vi velar mellan Malaga och Marbella men kan inte bestämma oss! Har ni några erfarenheter av städerna och vilken stad föredrar ni? Har googlat ronder men båda verkar så fantastiska så vi kan verkligen inte bestämma oss haha 😃

(Vi är 18-19 år gamla)


Annons:
felixifokus
1/24/16, 10:52 AM
#1

Kan ju vara roligt att byta ort efter några veckor i Malaga, så får ni båda :)

Movie
2/6/16, 2:50 PM
#2

Jag har växt upp i de trakterna så vet en hel del!

Malagá är en större stad än Marbella men personligen skulle jag säga att Marbella är finare och roligare. I Malagá får du en storstadskänsla medan i Marbella får du en mer lyx- och semesterkänsla. 

Något som jag verkligen kan rekommendera är Puerto Banús och områdena där. Väldigt fint och trivsamt, gräddan av människor på solkusten helt klart!

Sindri
2/23/16, 8:02 AM
#3

Påsken är den största högtiden i Spanien. Många reser ner till kusten, vilket gör att ni måste boka boende i god tid, och räkna med att allt är dyrt då.
Marbella och andra orter väster om Malaga är väldigt turistigt och dyrt, men är det festa ni vill så skall ni nog hålla er på den sidan - om i har råd.

Stanna någon dag i Malaga under påsken i alla fall, och upplev en påskprocession. Mycket spektakulär och magisk föreställning, hela stan är ute! Här kan ni läsa mer
http://www.semana-santa-malaga.com/english/holy-week-malaga.html

Upp till toppen
Annons: