Annons:
Etikett4-nord-sydamerika
Läst 882 ggr
Movie
2016-01-01 19:38

Resa till USA?

Hej!

Nu i februari ska jag resa till USA ensam och har en fråga som jag inte hittat svar på, tänkte att ni kunde vara till hjälp ;)

Jag reser från Karlstad mellanlandar i Frankfurt till Denver och tvärtom tillbaka. Min fråga är om jag måste checka in mitt bagage i Frankfurt en gång till? Eller skickas bagaget direkt till Denver(och till Karlstad på hemfärden)?

Jag bokade alla flygningar ihop med samma flygbolag.

Tack på förhand

Annons:
Calcifer
2016-01-01 19:41
#1

Bäst att fråga på flygplatsen när du checkar in väskorna. Brukar vara så när man reser med samma bolag hela vägen, men som sagt, dubbelkolla.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Daisy-Moa-Elsa]
2016-01-01 19:42
#2

Har du köpt din resa från utgångläget till slutläget. så nej av en leverrantör. Har du köpt din resa med olika leverantörer så ja.

Honestyisdead
2016-01-01 19:42
#3

Det görs av flygbolaget.

isla
2016-01-01 19:51
#4

De brukar säga, när du checkar in bagaget, huruvida du kommer behöva hämta ut bagaget eller inte. Om du är osäker, fråga. Jag brukar inte behöva hämta ut mitt bagage när jag bokar "paketresa".

Besarta
2016-01-05 00:23
#5

När jag har rest till USA så har jag bara behövt checka in baggaget igen om jag har haft en mellanlandning i USA och sedan tagit ett inrikesflyg. Men för att vara säker borde du fråga när du checkar in baggaget i Karlstad för de brukar ha koll på det.

NordicSunset
2016-01-05 09:04
#6

När vi åkte till usa mellanlandade vi en gång i Paris och sen åkte vi hela vägen till L.A. Vi behövde inte checka in bagaget en gång till, utan vi gjorde det bara här i Sverige :)

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
Effie
2016-01-11 15:51
#7

Jag var I USA I somras. Landvetter - London - Chicago; incheckning Landvetter enbart. Inrikesflyg I USA, med byte - bara en incheckning. Hem Nashville - Miami - London - Landvetter - ja, där blev det strul för vi missade bytet I London och fick en hemtransport via Amsterdam och byte av flygbolag…där hängde inte väskorna med direct, men vi fick hem dem till slut.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Upp till toppen
Annons: