Annons:
Etikett8-utrustning-prylar
Läst 1612 ggr
Anibaz
2015-11-27 22:11

Adapter till rakapparat

Jag hoppas att någon här har koll på detta. Jag ska köpa en rakapparat åt min pojkvän i julklapp. Han bor i England och därmed behöver jag köpa en adapter så att han kan använda den. Jag har letat som en tok på nätet men hittar ingenstans vilken typ av adapter som behövs och vart jag kan köpa en. Någon som kan hjälpa mig?

Annons:
Jalking
2015-11-28 01:02
#1

Wikipedia om eluttag i världen. Storbritannien har typ G, men läs också texten vid Storbritannien där det står en del om just rakapparat.

Adaptrar finns att köpa hos t.ex. Clas Ohlson, Kjell & CO , butiker som säljer resegrejor, flygplatser m.fl.
En del apparater levereras med valbara stickkontakter.

Anibaz
2015-11-28 01:44
#2

#1 Tack för länken, även om den inte gjorde mig mycket klokare. Är det alltså speciella adapters för just rakapparater eller fungerar vanliga? Jag har ju en adapter där som jag använder till mobilladdare, datorladdare, plattång osv. Men min fundering var nog mer om det var någon särskild till just rakapparater eller om vanliga adapters fungerar.

Niklas
2015-11-30 10:18
#3

#2: Om det finns ett särskilt uttag för rakapparat i badrummet kan han klara sig utan adapter. I resten av huset behöver han adapter och en vanlig adapter fungerar till rakapparat.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Anibaz
2015-11-30 20:33
#4

#3 Tack så mycket! Jag har ju min adapter där, som är en vanlig, så då behöver jag inte oroa mig för det.

Zpookey
2015-12-01 23:50
#5

Köp en laddningsbar rakapparat. De brukar ha en vanlig apparatsladd så att man kan köpa en sladd för landet den ska användas i så slipper man ha en adapter emellan.

Anibaz
2015-12-02 00:53
#6

Rakapparaten är redan köpt, den är uppladdningsbar.

Annons:
Zpookey
2015-12-02 01:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6
Då går det väl att byta sladd på den eller?
De brukar se ut så här i Sverige..

Zpookey
2015-12-02 01:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Och så här u USA..

Zpookey
2015-12-02 01:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Och så här i England….

Själva kontakten som ska in i rakapparaten kan se annorlunda ut för olika rakapparater men upplägget är det samma.

Anibaz
2015-12-02 08:27
#10

Jag har som sagt en adapter där som jag använder till mina prylar så han för använda den till apparaten. Skulle det inte funka av någon anledning så finns det nog att köpa där, jag får helt enkelt vänta och se till jul. :)

Upp till toppen
Annons: