Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1008 ggr
rudyC
11/15/15, 4:11 PM

hur gör ni?

tänkte höra med er som planerat semester inom EU ska ni fortfarande resa runt eller har ni ångrat er pga alla oroligheter som händer nu…?

och vilka länder tänker ni åka till

Annons:
Herveaux
11/15/15, 4:21 PM
#1

Jag håller på att spara till en tågluff som ska gå igenom
Sverige -> Danmark -> Tyskland -> Frankrike (Paris) -> England/Skottland.

Jag vill fortfarande iväg på den resan.

Jag tänker så att det finns idioter överallt. Jag kan lika gärna bli offer för hemskheter här hemma som någonstans i EU.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Aleya
11/15/15, 4:30 PM
#2

Jag ska iväg den 28 till Paris. Och jag tänker åka.
Jag tänker inte låta några knäppa terrorister stoppa mig. Jag får bara hoppas  att gränserna är öppna igen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Åsa S
11/15/15, 7:12 PM
#3

Åker troligtvis till Grekland igen i sept som vi brukar göra vi brukar boka när resorna släpps efter nyår.

(+Vi åker till Jerusalem i april fast det är ju inte EU, känns väl lite mer nervöst åka dit än inom EU det är ju en aning närmre Gaza och Syrien)

Oskar
11/16/15, 6:04 PM
#4

Jag skulle resa. Av i huvudsak två anledningar.

För det första är risken att dö i ett terrordåd fortfarande extremt liten. Du kan ju jämföra de 130 döda i Paris med att det bara i trafiken i EU dör 25 000 personer.

För det andra så är det ju just det terroristerna vill, att vi ska bli rädda och inte våga leva våra demokratiska och fria liv. Så om du stannar hemma vinner terroristerna.

Oskar

[Söderort]
11/18/15, 11:43 AM
#5

Ska till fotbolls-EM nästa sommar i Frankrike.

MelodyX
12/8/15, 8:05 PM
#6

Är i London just nu, reser till Malta nästa vecka (nära Libyen där flera städer är intagna av daesh och de också har gått ut med att de räknar Malta som en strategisk punkt för Europa) och har bokade resor i vår till öststater, Istanbul m.m. Nej, jag är inte orolig. Som Oskar säger, det är väldigt liten chans att det ska hända något just där du är just den tiden du är där. Och OM det skulle hända - Shit happens. Det kan hända att flyget jag åker med trillar ner också. Det hindrar mig inte från att flyga.

Annons:
Oskar
12/9/15, 7:10 PM
#7

Det är som sagt få som råkar illa ut i terrordåd…i tex USA som ju just nu verkar tro att alla muslimer är terrorister så har i stort sett inga dött i terrordåd de senaste tio åren. Även om man går längre tillbaka och räknar med 9/11 så blir genomsnittet per år extremt lågt. Det är tex ca 100 gånger mer troligt att du blir skjuten i USA än att du dör i en terroraktion.

Oskar

flisan708
12/11/15, 6:33 PM
#8

Jag känner ingen större oro, respekt ska man ha men tycker man ska resa dit man vill. Grekland kommer jag säkert åka till nästa år.

Aleya
12/12/15, 12:57 PM
#9

Kan säga att min resa gick prima. Mycket visa väskan och sådant i affärer. Annars bra

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Oskar
12/12/15, 3:25 PM
#10

Vad bra!

MelodyX
12/23/15, 12:04 PM
#11

Jag har också haft en hel del mer krångel just på flygplatserna. I Västerås var jag och dottern nära att inte komma ut (dottern pass från hon var ett år, hon fyller sex i februari och det går ut i juni 2016, ni kan ju tänka er att hon inte ser likadan ut). När vi kom till London ville de inte släppa in oss eftersom jag inte hade bevis på att hon var min och vi heter olika i efternamn (jag tänker - va fan liksom - jag kan ju lika gärna vara ute och resa med min brorsdotter eller något). Nåväl, Malta gick bättre men mycket passvisande mot förut… Men men, det får man väl ta helt enkelt.

[Daisy-Moa-Elsa]
12/23/15, 4:39 PM
#12

Jag har ingen resa planerad just nu inom EU men skulle inte tveka en sekund att resa dit jag vill inom EU.  Det kan lika gärna idag hända saker på hemmaplan som ute i Europa.

[tk1971]
12/25/15, 10:39 AM
#13

Vi ska åka en sväng till Berlin i januari. Jag tänker som så att man kan inte hålla på och tänka en massa katastroftankar om vad som eventuellt kan hända, men som ändå är väldigt osannolika. I så fall måste man ju stanna i sin säng, för där händer garanterat inga terrordåd.

Annons:
[strutter]
12/30/15, 12:12 PM
#14

Jag har två resor planerade inom kort. Båda till Spanien.

Jag låter inte tankarna på galna terrorister hindra mig. 

Jag vill fortsätta leva mitt liv.

Upp till toppen
Annons: