Annons:
Etikett8-utrustning-prylar
Läst 1021 ggr
Inaarah
10/7/15, 9:45 AM

Backpackingryggsäck?

Ni som backpackat - vad har ni haft för ryggsäck? Tänker då på märke, modell och volym. 

Har varit runt och provat lite olika, föll för en Fjällräven Abisko på antingen 55 eller 65 L. Gillade dess enkelhet och tyckte om passformen och stadgan i avbärarbältet. När jag läser recensioner om den så får jag dock uppfattningen om att det är mer av en vandringssäck… och kanske inte lämpar sig lika bra för några månader i Sydostasien? Någon som har erfarenhet eller tips? Är glad för alla synpunkter!

Annons:
Oskar
10/7/15, 3:54 PM
#1

Jag har iofs inte gjort nån typisk backpackningtripp men har varit ute på många andra resor. Har haft Fjällräven och Haglöfs och dom har båda haft hög kvalitet.

Storleken är nog mycket individuellt. Ju mindre desto bättre såklart. Kanske kan du låna en ryggsäck av en kompis och provpacka? Eller annars bara lägga fram allt och bilda dig en uppfattning om hur mycket det är.

Bra avlastningsbälte är ett måste. Och personligen gillar jag att det är många fickor.

Oskar

[Daisy-Moa-Elsa]
10/11/15, 11:03 AM
#2

Nu var det länge sen jag gjorde sådan resa men minns jag uppskattade enormt att min ryggsäck även gick att öppna nertill.

Upp till toppen
Annons: