Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1230 ggr
Calcifer
2015-08-14 01:36

Soloresa.

Jag leker lite med tanken på att kanske lyckas ta mig iväg på en resa någonstans varmt framöver, nu kanske det inte ens går vägen, men det kostar ju inte att kolla möjligheterna. :P

Dock vill jag åka ensam, och endast för att typ ligga på en strand och sola, läsa, bada, och allt annat jag ville göra i sommar men inte kunde eftersom vi inte fick någon sommar i år. Vill inte åka någonstans där det är rajtantajtan och fest hela natten. Men vet inte riktigt vart jag ska börja kolla, vad som är bra att komma ihåg, etc. Vet om att det oftast tillkommer en extrakostnad om man ska boka sista minuten på egen hand, men det får jag ju acceptera i så fall. Någon som rest ensam och har lust att komma med tips?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
VildaVittra
2015-08-14 01:53
#1

Åk till ställen som brukar vara populära bland pensionärer, som Madeira eller Azorerna och gärna när det inte är högsäsong. Då blir det lugnt och vilsamt. 

Du kommer i regel billigare undan om du inte åker med charter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Calcifer
2015-08-14 01:57
#2

Det låter ju vettigt. Lugnt och stillsamt låter också mysigt, haha. 

Men i övrigt är all den här röran rena grekiskan för mig. Jag kollar runt lite online men vet inte alls vart fasiken man ens ska börja kika.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

VildaVittra
2015-08-14 02:02
#3

#2 Wizz-air är det absolut billigaste bolaget som finns, dock flyger de inte till mina två första förslag, men det finns ju många fler ställen som är lugna. Från Sverige kan man flyga till Warszawa och därifrån till många olika ställen i Europa. https://wizzair.com/sv-SE/Map

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Haku
2015-08-14 03:21
#4

Ville bara kommentera att där jag bott i Sverige har det vart mer Sommar än regn, nästan för varmt för min smak så beror nog på vart man bor också.

Calcifer
2015-08-14 04:14
#5

#4 Ja? Det är väl självklart att vädret inte är likadant i hela landet… Men nu har vi inte haft någon sommar och jag skulle vilja få lite värme innan vintern och iskylan som jag hatar kommer.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Haku
2015-08-14 04:17
#6

#5 När man skriver Vi så blir det svårare att tolka. Jag älskar vintern och längtar till det ska bli skönt ^^

Annons:
Calcifer
2015-08-14 04:19
#7

Ok…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Haku
2015-08-14 04:24
#8

#7 ok

Haztparken
2015-08-14 06:42
#9

Det finns ju sista minuten resor som är tvärtom billiga också! Just för att flygbolagen fått återbud t.ex. att någon blivit sjuk, så dom vill ju gärna fylla sina flyg :) Vet en del som bara gör sådana här resor och kommer extremt billigt undan. Nackdelen är väl att man kan ju inte bestämma destination på samma vis som om man bokar vanligt, då kan man ju välja vart man vill. Sådana här resor så är det ju mindre utbud men självklart dyker det upp bra ställen också som Spanien t.ex! Googla lite på sådant för jag kan tyvärr inget då min pappa alltid fixar sånt här :)

Oskar
2015-08-14 19:52
#10

Ett sätt kan ju vara att börja med att se vart det går hyfsat billiga flyg den period du vill vara borta. Troligtvis hittar du något intressant!

Oskar

konichiwa
2015-08-17 17:01
#11

Jag åker alltid ensam. Är pensionär och gillar inte charter.

Jag brukar ta en billig flygstol ( kolla flygresor.se t.ex) och bor i billiga  privatrum (airbnb.se). Grekland och Kroatien är lagom varmt nu i mitten av augusti till slutet av september och badvattnet har perfekt temperatur (ca 25 grader). Ha så skönt, 

det är trevligt att resa ensam!

Monsva
2015-08-28 20:20
#12

Air tours har superbilliga allinclusive resor till Turkiet i september.

Upp till toppen
Annons: