Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 874 ggr
[Biancalice]
7/27/15, 7:42 PM

Grekland nuläget

Någon som nyligen varit eller ska åka till Grekland?

Hur är det att resa dit nu när läget är som det är? Skulle vilja åka till någon av öarna.

Annons:
Laddar...
7/27/15, 7:46 PM
#1

Jag är nyfiken på samma sak! Har läst att man ska ha mer kontanter än man vanligtvis har.

[Biancalice]
7/27/15, 7:49 PM
#2

#1 Ja jag har också förstått att kontanter är bra. Funderar på hur det är på öarna, tex Kreta, Rhodos mfl. :)

MelodyX
7/28/15, 11:23 AM
#3

Mina barn är tillsammans med sin farmor i Parga på västkusten just nu, farmodern besökte även Grekland för några veckor sedan, då Skopelos tror jag. Enligt dem är det inga problem att betala med kort men de har även kontanter med sig. Bara åk, turism är väl en av dem saker som kan hjälpa grekerna i nuläget.

[Thiah]
7/28/15, 11:23 PM
#4

Jag var på kreta för en vecka sedan. Det gick fint. vi hade mycket kontanter med oss men kunde även ta ut en hel del (behövde bara ta ut 100e) från bankomaten. 

Alltpå kreta var som det brukar vara förutom att det var mindre folk.

Monsva
7/29/15, 9:19 PM
#5

Precis hemkomna från Kefalonia. Vi hade euro med oss så det räckte för hela resan, vågade inte riskera att stå utan pengar. För övrigt var allt som vanligt.

Åsa S
7/30/15, 7:44 AM
#6

Skönt höra allt funkar som vanligt, jag åker till fastlandet i Grekland i september.

Annons:
TheAlmab
8/16/15, 7:31 PM
#7

Har varit väldigt mycket på just Kos och Patmos de senaste två åren och har aldrig upplevt att det varit svårt att ta ut från bankomater etc.. 

Första året var jag allt lite orolig men på senare tid har jag börjat förstått att rädslan för att bli utan pengar i Grekland är ganska överskattad 😉

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"

OsterlindM
8/19/15, 10:49 PM
#8

Mina föräldrar var på Rhodos i juni och dom märkte inte av något. Det fanns alltid pengar i automaterna osv. Skulle tänka mig att det är mest i fastlandet man ska behöva vara orolig. Greklands öar livnär sig på sina turister.

Upp till toppen
Annons: