3. Europa (utom Sverige)

Grekland nuläget

2015-07-27 19:42 #0 av: [Biancalice]

Någon som nyligen varit eller ska åka till Grekland?

Hur är det att resa dit nu när läget är som det är? Skulle vilja åka till någon av öarna.

Anmäl
2015-07-27 19:46 #1 av: Laddar...

Jag är nyfiken på samma sak!
Har läst att man ska ha mer kontanter än man vanligtvis har.

Anmäl
2015-07-27 19:49 #2 av: [Biancalice]

#1 Ja jag har också förstått att kontanter är bra. Funderar på hur det är på öarna, tex Kreta, Rhodos mfl. :)

Anmäl
2015-07-28 11:23 #3 av: MelodyX

Mina barn är tillsammans med sin farmor i Parga på västkusten just nu, farmodern besökte även Grekland för några veckor sedan, då Skopelos tror jag. Enligt dem är det inga problem att betala med kort men de har även kontanter med sig. Bara åk, turism är väl en av dem saker som kan hjälpa grekerna i nuläget. 

Anmäl
2015-07-28 23:23 #4 av: Thiah

Jag var på kreta för en vecka sedan. Det gick fint. vi hade mycket kontanter med oss men kunde även ta ut en hel del (behövde bara ta ut 100e) från bankomaten. 

Alltpå kreta var som det brukar vara förutom att det var mindre folk. 

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Sajtvärd på Gravid.ifokus.se

Anmäl
2015-07-29 21:19 #5 av: Monsva

Precis hemkomna från Kefalonia. Vi hade euro med oss så det räckte för hela resan, vågade inte riskera att stå utan pengar. För övrigt var allt som vanligt.

Anmäl
2015-07-30 07:44 #6 av: Åsa S

Skönt höra allt funkar som vanligt, jag åker till fastlandet i Grekland i september.

Anmäl
2015-08-16 19:31 #7 av: TheAlmab

Har varit väldigt mycket på just Kos och Patmos de senaste två åren och har aldrig upplevt att det varit svårt att ta ut från bankomater etc.. 

Första året var jag allt lite orolig men på senare tid har jag börjat förstått att rädslan för att bli utan pengar i Grekland är ganska överskattad Blinkar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.