Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 1620 ggr
SecretCraving
2015-07-13 10:29

Cypern, Sicilien, Mallorca, Rhodos...

Hej! Jag och min familj (mamma, pappa och jag) ska åka på en resa någon gång runt andra veckan i september. Vi vet inte riktigt vart vi skall åka, men vi har tänkt något som Cypern, Sicilien, Mallorca, Rhodos och kanske Kanarieöarna eller Kreta, men troligtvis inte då vi redan varit där. Mamma och pappa bryr sig egentligen inte om det är varmt och soligt, utan mest om sevärdheterna, men jag tycker att det är viktigast. Då jag, mamma och farmor var till Kreta för ett eller två år sedan åkte vi på höstlovet, och då var det molnigt och inte så värst varmt, och det tyckte jag inte var så kul. Så nu när vi far skulle jag vilja fara någonstans där det på riktigt är varmt. Vi åker ju lite tidigare än höstlovet nu också, så det borde ju vara bättre väder, men vilken av dessa destinationer som jag just räknat upp tycker ni passar bäst för mig? Jag vet att de är väldigt lika varandra, men de kanske skiljer sig åt på något vis? Ni kanske också vet något bra hotell då det är en till sak som vi inte riktigt är överens om. Mamma och pappa tycker att det inte ska vara så värst dyrt och klarar sig bra med något enkelt, men jag är av annan åsikt. Visst, jag behöver inget 5-stjärnigt hotell, men jag blir alltid missnöjd med vad dom väljer. De är ju dom som betalar, så dom bestämmer ju, men ni kanske vet något bra hotell som passar oss alla? Sen så är det ganska viktigt för oss alla att ha nära till stranden och havet.

Annons:
MelodyX
2015-07-14 14:21
#1

Ryan air har ju riktigt bra priser till Grekland nu på grund av läget där nere. Kolla det, om mamma och pappa vill ha ett billigt hotell kanske det går lika bra med billig flygresa och dyrare hotell? Rhodos har jag varit på när jag var liten, har för mig att det finns en hel del från antiken där. Mina barn och deras pappa och farmor reser till västkusten i Grekland (Parga?)  två veckor nu på måndag, kostade väl 15.000 för fem pers med hotell tror jag. Annars rekommenderar jag Malta, hyfsat billiga hotell i september, det finns mycket historik att se, den stora turistsäsongen är över i september och det är fortfarande 25 grader i vattnet.

Monsva
2015-07-29 21:20
#2

Tror det är varmast på Cypern.

VästkustFia
2015-08-17 14:05
#3

Tror också Cypern är säkrast när det gäller värme. Därefter Sicilien.  Jag har varit på båda ställena i slutet av september och det har varit lagom varmt både på land och i vattnet. Sådär 25-28 grader i skuggan om jag inte minns fel.

Mallorca ligger ju i västra Medelhavet där det brukar bli svalt snabbare, men fastnar ni för det tror jag inte det är någon risk för kyla så tidigt som mitten av september.

MelodyX
2015-08-17 14:17
#4

Tror inte september är någon risk där nere överhuvudtaget. Däremot regnade det på Malta igår, ordentligt i ett par timmar, det har nog aldrig hänt i Augusti. Jag åker själv till Malta igen i september, enligt min vän är det just nu 28 grader i vattnet och 33 grader på dagen. Lär inte frysa även om det kanske hinner bli något svalare 😉

Åsa S
2015-08-17 14:53
#5

Vi brukar åka till norra grekland (fastlandet) de första veckorna i september det brukar vara rätt lagom varmt då ca +25 och sol och då är det ju svalare där än i södra delarna så man behöver inte vara rädd för att frysa i början av september i Grekland oavsett vart man åker. Nackdelen med Grekland är väl att de älskar hårda sängar + man inte får spola ner toapapper i toaletten. Annars så brukar det vara jättebra, grekerna brukar vara ärliga och hjälpsamma + vi gillar maten och det brukar vara rent och fint badvatten.

OsterlindM
2015-08-19 23:00
#6

Åk till Rhodos! Det finns mycket sevärdheter som dina föräldrar tyckte om och jättefina stränder och mycket sol för dig! Dessutom är det ju som varmast på rhodos nu och det är nästan alltid soligt då Rhodos är solgudens ö. Rekommenderar verkligen Rhodos!

Annons:
Upp till toppen
Annons: