Annons:
Etikett1-afrika
Läst 1077 ggr
MelodyX
2015-07-10 21:26

Tanzania

Någon som besökt Tanzania och kan komma med lite do and don´ts, tips och så? Vilka vaccinationer gäller för norra delen? Hur skulle det fungera att resa med barn dit och så vidare?

Annons:
Oskar
2015-07-11 17:35
#1

Tanzania är ju rätt stort och det skiljer sig mycket från område till område när det gäller vaccinationer, att resa med barn mm. Jag har varit på safari i Tanzania samt varit på ön Zanzibar och båda delarna är något jag rekommenderar. Och har inte för mig att det var så komplicerade vaccinationer dit, men malaritabletter och liknande måste man äta om jag kommer ihåg rätt.

Till Zanzibar skulle det nog inte vara några problem att ha med barn (om vi nu pratar barn och inte bäbisar) och jag vet att det även finns safaris som är anpassade för familjer.

Men det finns nog delar av Tanzania, dom som ligger utanför dom vanliga turiststråken, som är betydligt mer komplicerade att resa till.

Oskar

MelodyX
2015-07-14 14:14
#3

Toppen och tack, hade missat sökfunktionen. Trots flera år på iFokus ;-). Har blivit erbjuden att jobba med ett ickevåldsprojekt i norra Tanzania, därav min fundering. Zanzibar känns också, absolut, som en intressant destination så det får nog bli en vecka där också i så fall när jag ändå är i regionen.

Upp till toppen
Annons: