Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 818 ggr
[Devya]
4/26/15, 5:31 PM

Flygbyte - Hinner man?

Jag hade tänkt boka flyg till Amsterdam i juni men blev fundersam om det här ens kommer att fungera.

Vid ett skede måste jag göra ett byte och jag har endast 35min på mig. Är det ens möjligt att hinna till nästa flyg under den lilla tiden?

Annons:
Inkanyezi
4/26/15, 5:38 PM
#1

Det beror ju helt på vilken flygplats det handlar om och hur långt det är mellan det ankommande och avgående flyget. Det är rimligt att anta att du hinner byta. Jag har bytt med kortare tid vid både Schiphol och Frankfurt, så visst kan det vara möjligt. Däremot har jag missat anslutning i London på Heathrow när jag hade 55 minuter, främst på grund av brist på information, men också för långa transportsträckor.

Om ett reseföretag eller flygbolag bokar med 35 minuter från ankomst till avgång vid bytet är det rimligt att det ska gå. Du får höra med flygbolaget.

[Devya]
4/26/15, 6:13 PM
#2

#1 Det är på min väg tillbaka. Då jag flyger från Amsterdam till Riga så har jag endast 35 efter landningen att hitta fram till min gate.

Jag tror jag tänker skippa det hela eftersom jag anser att det är alltför lite tid. Jag skulle anlända kl.23.10 om allt går enligt planerna. Sen tar det länge innan man kan ens slippa ut ur planet. Jag måste med det andra planet kl.23.45.

Jag minns att jag frågade en annan gång då jag hade endast 40min på mig att byta till ett annat flyg, då jag upptäckte alltför sent att det fanns knappt någon tid för mig att hinna. Nå, då jag fråga så sa de att det var helt klart möjligt att jag kunde missa flyget. 

Med andra ord verkar det vara alltför riskabelt att chansa. =/

Upp till toppen
Annons: