Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 599 ggr
[Tilde]
2015-04-13 13:06

Kroatien, Dubrovnik?

I sommar ska min sambo och jag resa till Dubrovnik i Kroatien för första gången. Vi kommer först att bo i en lägenhet väldigt centralt och nära havet. Under den tiden kommer vi att vandra runt mycket och utforska staden. Sedan ska vi till ön Lupod och bo på ett stort och fint hotell 😃 Där ska vi nog främst njuta av solen och havet, men vi ska också vandra runt ön. Detta är väl en kompromiss då jag älskar att gå runt och utforska nya städer och platser medan min sambo föredrar en sol och badsemester.

Nu undrar jag om det är något specifikt man inte får missa när man är där? Sevärdheter, museer, restauranter, osv.? Vi är där 10 nätter (11 fulla dagar) så vi har tyvärr inte en massa tid att resa runt till andra städer, men är det något vi borde se i närheten får ni gärna tipsa om det ändå. 🙂

Annons:
Jalking
2015-04-13 22:44
#1

En vandring på muren tyckte jag var en höjdpunkt, liksom linbanan till bergets topp. Där uppe fanns för övrigt ett riktigt intressant krigsmuseum, och givetvis en fantastisk utsikt.

[Tilde]
2015-04-14 09:57
#2

#1 Vandring runt stadsmuren är ett måste. Linbanan har jag inte läst om, det måste jag kolla upp! 👍 Tack för tipset

Jalking
2015-04-14 12:40
#3

Man kan tydligen åka linbanan redan hemma numera,  via den här sidan.

[Tilde]
2015-04-14 18:38
#4

#3 Häftigt! Tack för länken 😃

Upp till toppen
Annons: