Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 576 ggr
[Devya]
3/23/15, 12:23 PM

Amsterdam - Anne Franks hus

Jag ska under påsken besöka en massa olika ställen och Amsterdam är ett av de ställena. Jag tänkte beställa biljetter dit men insåg nu att det är bokat flera månader i förväg.

Är det någon som har varit till Anne Franks hus? Hur var det?

Finns det något annat kul man kan hitta på i Amsterdam?  Jag har varit där tidigare men som vanligt var jag aldrig och gjorde något speciellt då jag var dit just då vilket jag ångrar nu i efterhand.

Annons:
Emma
3/26/15, 10:14 PM
#1

Hej! Jag älskar Amsterdam och har varit där mycket. Det finns jättemycket att göra där, men jag känner att det är svårt att ge några bra tips eftersom det är en stad som förändras så snabbt. Kanske kan du kolla efter bloggar etc som uppdateras ofta? Jag har varit inne i Anne Franks hus. Det är rätt mkt kö dit, så försök gå dit när inte så många andra gör det (när de öppnar på morgonen kanske?). Men jag tyckte att det var fint och gripande. Jag vet inte alls vad du är intresserad av… Men Jordaan är vackert att vandra omkring i, De Pijp är konstnärligt och hippt (det var det iaf när jag var där sist). Om man vill veta mer om liberala Amsterdam och så finns ett ställe i Red Light där fd prostituerade säljer litteratur och gärna berättar om sin syn på prostitution. Ha en fantastisk resa!

Upp till toppen
Annons: