Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 495 ggr
[Devya]
2015-03-23 12:21

The Catacombs of Paris

Finns det någon som har varit till katakomberna i Paris? Hur gjorde ni med biljetterna? Köpte ni dem i förväg eller är det ens möjligt att göra så?

Jag ska till Paris under påsken (jag är dock medveten om att katakomberna är stängda den söndagen) och funderade nu lite vad man ska kunna göra där men kanske det är lite försent att börja skaffa biljetter till olika ställen nu.

Rekommenderar ni något annat kul man kan göra i Paris? Jag har varit där tidigare men aldrig besökt något speciellt.

Annons:
Sindri
2015-03-23 12:39
#1

Ah! I Paris kan man bara vara! Strosa, äta, andas…..

Jag har dock gjort en del turistgrejer som Notre-Dame (även taket - fantastisk utsikt), utgrävningarna framför N-D var också intressanta. Eiffeltornet, Triumfbågen om man gillar att gå i trappor och inte är hödrädd. Sacre-Coeur och kvarteren runtomkring. Louvren kan man ägna veckor åt, Operan, Luxemburgträdgården, massor av museer och parker. De stora varuhusen Lafayette och Printemps.

Allt beror på vad man är intresserad av och vill ha ut av sin resa. Bara sitta och glo på folk är också skönt…..Tack vare Google maps kan man lätt planera sina resor nuförtiden tycker jag. Jag brukar läs in mig på resmålen och bestämma vad och hur mycket jag vill göra. Sedan lägger jag in det på en Googlekarta, och bestämmer ungefär när och hur jag tar mig dit.

[Daisy-Moa-Elsa]
2015-03-23 16:08
#2

Om du tycker om konst och då impressionisterna skulle jag rekomendera Musée D´Orsay. Det är inte så hysteriskt stort som Louvren så man hinner gott och väl se det i lugn och ro.

http://www.musee-orsay.fr/en/home.html

Upp till toppen
Annons: