Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 877 ggr
horvat
1/7/15, 2:58 PM

Hur många bagage med Turkisk Airland.

Hej vi ska åka med Turkisk Airland. Man får ha 30 kilo var i bagage det blir inte så mycket, men eftersom vi är pensionärer så tycker vi det blir lättare med mindre resväskor min fråga är om någon kan svara på om man får ha 3 bagage när man checkar in. Jag har tittat på deras sida men ingenstans kan jag få svar på min fråga.

Annons:
AnnaMoonshadow
1/10/15, 7:46 AM
#1

Jag skulle tro att reglerna gäller 30kg eller en väska/person. Du kan alltså inte checka in tre väskor som uppnår din maxvikt på bagaget. Dock brukar man kunna få köpa till extra bagage om man vill ha flera väskor, det brukar man kunna göra både på internet innan resan och på flygplatsen. Det kostar dock extra att göra det på plats. 

En lösning är ju om ni kan få ner lite av sakerna i ert handbagage, eller ta en av de små väskorna som det, då Turkish Airlines tillåter handbage på 8 kg med maxmåtten 55x40x23 cm.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Oskar
1/10/15, 6:09 PM
#2

Hur många väskor man får checka in beror ibland på vilken typ av biljett man har. Så bäst att kolla med flygbolaget.

horvat
1/15/15, 7:04 PM
#3

Hej och tack för svar. Jag har skrivit till Turkish Airline men inte fått något svar. Så det får bli en väska var tyvärr. Och när vi kommer till Kastrup och checkar in frågar jag för hemresan om vi skulle köpa på oss en del. ( Finns 5 barnbarn ). Isåfall har vi taget med en liten trunk.

backpacker
1/16/15, 9:52 AM
#4

Den här texten hittar jag på deras hemsida. Baggage weight as measured by weighing systems are included in the passengers maximum bagage weight. There is no limit to number of pieces of bagage Tryck på länken show all när du tar fram den här sidan, så får du fram det mesta om bagage. http://www.turkishairlines.com/en-int/travel-information/baggage/free-baggage-allowance

Det skulle i sådana fall va fritt fram att ha flera bagage med sig. när man åker med Turkish airlains.

Resa är livet! Glad

horvat
1/16/15, 7:46 PM
#5

Tack alla vänner för er hjälpsamhet kanske kan jag nu hjälpa någon, äntligen har jag fått svar från Turkish airline .

Dom svarar så här:

Om utresan börjar från Stockholm/Oslo/Köpenhamn Får du ta med dig 30kg bagage /man får dela upp i flera väskor, maximala sammallagda vikten av 30kg) plus 8kg en styck hand bag

Tack

Ha en trevlig resa med Turkish Airlines

Best regards//Med vänliga hälsningar

Turkish Airlines Stockholm Customer support

Upp till toppen
Annons: