Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 529 ggr
[Tilde]
2015-01-03 11:29

Kroatien - tips?

Min sambo och jag har bokat en resa till Kroatien till sommaren! 🙂 Det blir först 4 nätter i en 50 kvm lägenhet med jättefin belägenhet i Dubrovnik och sedan åker vi till ön Lopud för att bo 6 nätter på lyxhotell vid stranden. 😃 Vi har aldrig varit i Kroatien förut så vi vill gärna ha lite tips…

Hur mycket fickpengar bör man ha med sig? Vad kan man tänkas spendera på mat varje dag (om man vill äta på fina restauranter  i alla fall på kvällen, men får frukost på hotellet det mesta av tiden)?

Vad bör man se i Dubrovnik mer än gamla stan? Vi tänkte vandra längs muren, men jag vill gärna höra lite om sånt som inte är lika väl känt, om något vet? :) Shopping är inte så intressant.

Vad finns att se på Lopud? Vi tänkte ha en sol och badsemester när vi är där, åka jet ski och liknande… Kanske ta båten runt öarna för lite sightseeing. Tips? 😃

Tack på förhand!

Annons:
Jalking
2015-01-03 21:31
#1

I Dubrovnik rekommenderar jag att ta linbanan till bergets topp. Förutom fin utsikt finns där uppe ett intressant krigsmuseum.
Ön Lokrum är värd ett besök. Likaså en heldags båtutflykt till flera öar i området.

[Tilde]
2015-01-03 22:37
#2

#1 Tack för tipset, det ska vi kolla upp! 🙂

Vi ska ju bo på en av öarna, men jag läste att man kunde åka en liten runda runt dem alla… Det kanske är något att fundera på? Vore riktigt fint att se mer, helt klart!  :)

Upp till toppen
Annons: