Annons:
Etikett2-asien-australien
Läst 677 ggr
Sukram
8/2/14, 10:39 PM

Turkiet- tips på bra resmål?

Jag har funderat på att åka ned mot medelhavet eller Svarta havet till hösten/ vintern. Först var jag inne på Bulgarien men nu lutar det mer åt Turkiet. Jag är i första hand inte ute efter uteliv och sol& bad enbart utan vill åka för att komma bort från vårt kalla väder och mörker och reser jag vill jag gärna uppleva något nytt. Är väldigt öppen person mot kultur , mat och nya upplevelser så att sitta på ett hotell och semestra på hotellets poolområde är av mindre intresse. 

Marmaris har jag hört är en mysig stad men jag funderar på om den är för liten? Är det bara turisthotell och krimskrams eller finns det mycket sevärt i gamla staden?

Har kollat på Izmir och Side med.

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
8/2/14, 10:48 PM
#1

Utifrån det du skriver, har jag svårt att se att Marmaris är något av intresse för dig och frågan är hur mycket är öppet  i höst/ vinter där. Var många år sen jag passera där, men rena badturistsstället. Om sol och bad inte är målet skulle jag hellre säga Istanbul då.

Oskar
8/4/14, 12:28 PM
#2

Håller med ovanstående, om du inte är så intresserad av sol och bad så är Istanbul ett givet val. En spännande stad!

Monsva
8/8/14, 10:39 PM
#3

De ställen du nämner är turistorter. Senhösten och vintern är det inte särskilt varmt. Säger som ovanstående - Istanbul.

Sukram
8/9/14, 11:30 PM
#4

Får tacka för era tips. Istanbul är definitivt en av storstäderna på min lista över resmål jag vill besöka. 

Att jag undrade lite över turistorterna var att jag har sett att priset går ned i slutet av säsongen och bara för att komma bort lite och slappa så verkade det vara billigt. Men som sagt jag som gillar turkisk mat vill ju gärna kunna uppleva kulturen på plats oxå och inte bara komma till en sån där själslös turistort där inget genuint finns. Blev lite sugen på Izmir möjligtvis som verkar vara en väldigt gammal stad men de andra på sydkusten verkar inte lika kul om man vill göra mer än sola och bada eller gå krogrundor.

Upp till toppen
Annons: