Annons:
Etikett8-utrustning-prylar
Läst 2494 ggr
AnWa15
2014-07-17 22:21

Handbagage- norwegian

Hej! Imorgon ska jag flyga med norwegian, med endast handbagage. Jag skulle väldigt gärna vilja ta med mig min pennyboard på resan, och undrar om detta är möjligt. För er som inte vet vad en pennyboard är, är det som en mindre skateboard (22 inches lång, ca 58 cm), den är helt gjord i plast förutom truckarna som är gjorda i metall. Jag sökte runt lite på norwegians hemsida och försökte hitta om det var tillåtet att ta med sig detta, men hittade inget specifikt om varken skateboard, pennyboard eller longboard var tillåtet. Är det någon som har erfarenhet eller vet något om detta så skulle jag vara oerhört tacksam för svar :)

Annons:
[Yllhilda]
2014-07-17 22:43
#1

Jag tror inte det är norwegians beslut, utan flygplatsens. Det är dem som håller i säkerhetskontrollerna. Men en pennyboard borde man väl kunna ta med så länge den inte rullas på. 

Kolla annars på tullverkets och Arlandas(eller vilken flygplats du nu ska flyga från) hemsidor.

AnWa15
2014-07-17 22:53
#2

Okej, tack så mycket :)

Oskar
2014-07-18 11:48
#3

Jag tror att det inte bara är vikten och volymen som är avgörande utan även vissa maxmått. Även om brädan är smal och tunn så är den ju lång, så jag skulle dubbelkolla med flygbolaget. Googla på Norwegian handbagage.

Upp till toppen
Annons: