Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 738 ggr
sao_ming
7/15/14, 7:48 PM

Tips på resmål

Hej!

Jag o min sambo planerar att resa bort i Augusti. Dock kan vi inte vara borta så länge eftersom vi har hundar och vi har också lagt en budget på 8000:- att resa för. Kommer ni på något resemål som är roligt?

Vi gillar bad o sol, utlandet, även sverige. Inte så mkt vandring eller typ farliga grejer som fallskärmshopp o sånt.. Men vi vill gärna utforska nya platser och tycker det är intressant med fin miljö.

Vi har även funderat på en roadtrip i Sverige kanske över till Norge men vi vet inte riktigt vart vi skulle åka och vad som är värt att besöka då vi aldrig bilat förut. Skulle ju va bra också om våra hundar kan följa med på resan så slipper vi lämna dom hos nån. Har funderat fram o tillbaka att åka till Ullared (Gekås) o sova där en natt och sen shoppa dan efter men vi vet inte hur långt man kommer med shopping för ca 4000-5000:- som då är över efter boende, bensin, mat m.m Tror ni att det räcker till nåt?

Vi kan vara borta max 7 dagar.

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

Annons:
Maria
7/15/14, 7:53 PM
#1

Var ska ni göra av hundarna när ni shoppar på Gekås? Det kan ju vara väldigt varmt i augusti och emellanåt är köerna otroliga där.

Vill man komma billigt undan så kan man paddla i Dalsland t.ex. Att hyra kanot är inte särskilt dyrt och det finns massor av fina paddlingsvatten. Jag har själv gjort det och sett många som har hundar med.

Antingen tältar man eller så sover man i vindskydd som finns gott om längs lederna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

sao_ming
7/15/14, 8:32 PM
#2

Min mamma bor i närheten och vi ska va hos henne innan så hon kommer ta hand om dem isåfall.

Nja paddla o sånt är nog inget för oss. Men tack ändå! Tälta gör vi aldrig mer…

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

Oskar
7/16/14, 12:17 PM
#3

Spontant skulle jag säga att skippa shoppingen i Ullared och istället ta en roadtrip till Norge. Istället för att komma hem med en massa onödiga Ullaredprylar så kommer ni hem med massa kul minnen!

Norge är ju dock knappast sol och bad men det finns otroligt mycket vackra vägar att åka och platser att besöka. Åk över de norska fjällen ut till kusten och fjordarna. Blir garanterat en höjdarresa!

Oskar

sao_ming
7/23/14, 11:55 AM
#4

Hej tack för era tips! Vi har bestämt oss för att åka till GBG istället när vi ändå är hos min mamma som bor rätt så nära.  Där ska vi bland annat gå på Liseberg och kolla runt i gbg.. var så längesen jag var där och älskar verkligen den staden!

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

Maria
7/23/14, 3:16 PM
#5

Bra val 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sukram
7/27/14, 8:58 PM
#6

Om ni hinner när ni ändå är i Göteborg så ta en liten road trip i södra Bohuslän.

Annons:
ninnen
8/4/14, 11:07 AM
#7

Santorini i Grekland är underbar :)

Upp till toppen
Annons: