Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 1626 ggr
ElLobo
2014-07-02 12:01

Så stoppar du flygplans-marodörerna

Det allra jäkligaste med att flyga?

För många handlar det om bristen på benutrymme och det blir inte precis bättre när personen framför dig bestämmer sig för att fälla ner sitt säte över dina knän.

Men nu finns det ett knep för att stoppa marodörerna.

Länk: Så stoppar du flygplans-marodörerna

Annons:
[MajaWrangstadh]
2014-07-03 00:42
#1

Alltså? Personen framför dig har lika mycket rätt att fälla ner sitt säte som du har att fälla ner ditt. Paxa nödutgångssätena nästa gång. Usch stör mig på sånt här!

Monsva
2014-07-10 20:15
#2

Jag har väldiga problem med ryggen och behöver verkligen fälla mitt ryggstöd ibland.  Säger som ovanstående, boka platser längst fram i planet om du vill undvika att någon framför fäller sätet!

VildaVittra
2014-07-13 02:09
#3

Suveränt, då kan vi långa flyga utan skaderisk.

Jag säger tvärtom, har man sådana problem att man behöver luta sig tillbaka kan man köpas två säten, varför ska vi som är långa straffas när vi håller oss på vår plats?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[MajaWrangstadh]
2014-07-13 23:12
#4

"Har man sådana problem att man behöver luta sig tillbaka"? Jag har inga problem men lutar mig tillbaka ändå. Därför att jag KAN och FÅR, lika väl som DU kan och får. DU har ingen rätt att förbjuda mig att göra vad jag vill med mitt säte med en jäkla manick. Det är egoistiskt om något.

Som sagt, paxa nödutgången.

VildaVittra
2014-07-13 23:33
#5

#4 Alla kan och får inte sitta vid nödutgångar och jag har lika stor rätt som andra andra att ha fungerande knän.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Monsva
2014-07-18 21:53
#6

Ska jag betala för 2 säten bara för att jag har en lång person bakom mig???

Annons:
VildaVittra
2014-07-18 22:00
#7

#6 Du kan välja att sitta upprätt och då flyga billigt, jag kan inte välja att hacka av mig mina ben. 

Vill man sitta bekvämt så kanske en förstaklass biljett skulle passa bättre?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Monsva
2014-07-27 22:08
#8

Just det #7! Köp du en förstaklassbiljett.

Och det är precis inte något förbjudet man gör, när man böjer sätet bakåt!

VildaVittra
2014-07-27 22:55
#9

#8 Sedan när blev misshandel lagligt? Så jo, det är förbjudet. 

Varför ska den långa köpa biljett? Det är väl den som inte vill anpassa sig efter andra som ska göra det, en lång kan rent fysiskt inte anpassa sig, så där handlar det inte om vilja. Så frågans bas är ju att stolsryggslutarna är rent egoistiska.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Monsva
2014-07-29 22:17
#10

#9 Därför att den långe inte vill att den som sitter framför ska böja sätet bakåt, vilket är tillåtet, bör den långe boka en plats som passar den. Jag  MÅSTE ändra läge ibland pga mina ryggbesvär. Det är TILLÅTET och jag kan inte bry mig om att den som sitter bakom har långa ben! När vi åker till Thailand i november har vi BOKAT och BETALAT för extra benutrymme för att vi inte vill sitta trångt. Det kan du också göra. Har svårt att förstå mig på människor som du, som tycker att andra ska ta ansvar för din sittkomfort. Det får du faktiskt göra själv. Har ingen lust att misshandla min rygg  för din skull. Nu avslutar jag denna diskussion och hoppas att vi aldrig hamnar på samma flyg!

VildaVittra
2014-07-29 22:51
#11

#10 Tänk nu logiskt. Ska den långe köpa två säten i händelsen av att det dyker upp någon som inte bryr sig om att den långes knän ska vara hela? Eller ska den som inte bryr sig om andra köpa en extra biljett då den garanterat inte kommer att bry sig om den bakom? Rent matematiskt så är det ju ni som ska köpa den extra biljetten/åka första klass då det är ni som inte vill anpassa er. Jag kan ju som sagt inte anpassa min längd. 

Nej, det är fortfarande inte tillåtet att krossa en annan människas ben, lika tillåtet som det är att köra i fel fil på vägen, för det kan man ju också om man inte bryr sig om andras liv. 

Och fortfarande, vilket jag redan skrivit, så får inte alla sitta vid nödutgångarna, så nej, alla kan inte boka extra benutrymme. 

ja, genom den där fantastiska prylen, så kommer jag hädanefter ta ansvar för min egen komfort, hoppas det blir skönt för dig att sitta upprätt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Monsva
2014-08-08 22:19
#12

Herre Gud vilket resonemang. Du verkar inte veta att det finns platser med extra benutrymme inte bara vid nödutgångarna? Tex den främre delen av planet.

Att köra i fel fil på vägen är enligt lag förbjudet . Inte jämförbart. Kan man inte acceptera att andra människor gör saker som är tillåtna, har man nog en hel del problem här i livet. DU får själv ta ansvar för dina långa ben, det ska ingen annan behöva göra. Kan du inte acceptera de regler som faktiskt gäller på ett flygplan så får du väl låta bli att flyga. Svårare än så är det inte.

VildaVittra
2014-08-08 22:26
#13

#12 Nu är det ju inte mitt resonemang som är bristfälligt, du kanske skulle ta och räkna antalet långa människor i samhället i förhållande till antalet platser med extra benutrymme och fundera på om fördelningen är jämn.

Fundera sedan på om det är fler eller färre som absolut måste fälla ryggstödet av medicinska skäl. Ska många anpassa sig eller ska få?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Monsva
2014-08-08 22:35
#14

Se ovanstående svar och ta eget ansvar. God Natt.

VildaVittra
2014-08-15 14:22
#15

#14 Vilket man gör med moajängen som jag definitivt kommer köpa till nästa gång jag flyger. 👍 Sussinuss!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

citytjejen
2014-08-16 19:34
#16

Haha, vilken underhållning 😃

/en långbent

/Christina

Taggeman
2014-08-26 19:23
#17

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Taggeman
2014-08-26 19:26
#18

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Taggeman
2014-08-26 23:17
#19

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

TokyoWings
2014-08-27 11:17
#20

Låter som om det är tur att man slipper sånna problem 

/En kortis som sitter upprätt

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Annons:
Oskar
2014-08-28 15:00
#21

Eftersom stolarna, i alla fall hos de flesta bolag, är fällbara och flygbolagen tillåter att man fäller dom så är det ju rent krasst det som gäller. Bokar jag en biljett så vet jag ju förutsättningarna, dvs att stolarna går att fälla. Så nog tycker jag att den som fäller stolen har rätt att göra det. Men jag tycker givetvis att man ska visa hänsyn! Lite vanligt hyfs helt enkelt.

Hesat
2014-09-02 11:40
#22

Om det skulle lösa problemet så kanske den långa personen kan byta plats med personen med ryggproblem eller någon av dem kanske kan byta med en stolsgranne. Brukar själv erbjuda byte med småbarnsföräldrar om jag hamnat vid gångplats och de vid fönster. Bytet brukar uppskattas av båda eftersom de ofta vill kunna ta sig fram och tillbaka till toaletten och jag vill hålla mig så långt bort som möjligt från parfymerade personer som vandrar fram och tillbaka i gången 😃.

Medarbetare - Halloween.ifokus

Upp till toppen
Annons: