Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 941 ggr
Maja
6/17/14, 1:07 PM

Fördriva tid på flygplatsen?

Jag flyttar till Sydney om några veckor och har en lång flygresa framför mig. Jag kommer att göra två längre stopp - först mellanlandar jag i Doha och blir sittandes där i 8 timmar, sedan mellanlandar jag i Perth och blir sittandes där i 6 timmar. Jag kommer att ta med mig en eller två böcker samt min dator (förhoppningsvis fungerar deras WiFi så att jag kan sysselsätta mig ett tag i alla fall). Men så tänkte jag att det finns många vana resenärer här och ni har säkert många bra tips på hur man fördriver några timmar på flygplatsen? Kanske har ni till och med varit i Doha eller Perth?

Annons:
VildaVittra
6/17/14, 1:21 PM
#1

Med tanke på hur länge du kommer vara på resande fot så skulle jag rekommendera att checka in på ett hotell under en av mellanlandningarna, det brukar ju finnas i anslutning till flygplatsen. Det är grymt skönt att kunna lägga sig ner bekvämt ett tag.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Oskar
6/17/14, 3:17 PM
#2

Oj jobbiga mellanlandningar. En del flygplatser har rum man kan hyra, om det inte är alltför dyrt kan det ju vara värt att hyra ett sånt under den längre mellanlandningen. Annars är väl ett bra tips att försöka röra på sig lite även om man är trött. För oftast är man ju inte fysiskt trött eftersom man mest suttit ner, så att försöka komma ut och ta en promenad kan vara en bra idé. Kanske kan vara värt att ta en taxi in till Doah även om du bara får några timmar där? Lås in packningen på flygplatsen och bara promenera runt i staden några timmar.

Oskar

Maja
6/17/14, 10:21 PM
#3

Tack för era svar!

#1 - Jag ska se om jag hittar någonting, är nog främst under första mellanlandningen som det skulle behövas i så fall… :-)

#2 - Haha, jag är nog alldeles för feg för det. Skulle garanterat gå vilse och inte hitta tillbaka till flygplatsen i tid!

Bodin99
6/20/14, 2:59 PM
#4

Lås in packningen och gå och ta en fika på nåt café i städerna och kanske handla nåt kul ;)

Upp till toppen
Annons: