Annons:
Etikett8-utrustning-prylar
Läst 1219 ggr
Maja
2014-05-26 11:42

Bästa resväskan?

Jag ska flytta till Australien och behöver ha med mig en bra, stark, stabil och hållbar resväska för det som ska med från Sverige (kläder, skor, väskor - alltså inga konstiga saker).

Vad ska man välja? Hård eller mjuk väska? Något speciellt märke? Vad har ni för väska?

Annons:
Niklas
2014-05-26 11:45
#1

Jag skulle välja någon hård Samsonite-väska i lagom storlek. En med hjul och handtag. De är väldigt tåliga.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Oskar
2014-05-26 11:53
#2

Det där är nog en smaksak också…beroende lite på vad man ska packa…har man ömtåliga saker så är väl en hård att föredra. Fast personligen använder jag i stort sett alltid en stor ryggsäck, typ sån man har när man fjällvandrar. Sedan brukar jag spänna ett par extra remmar runt den som extra förstärkning.

Fördelen med en ryggsäck är fler. Du kan bära den vilket är betydligt bekvämare och smidigare än att bära/rulla en vanlig väska. Du får händerna fria vilket gör det smidigare att fippla med biljetter, kamera, mobiler och annat. En ryggsäck anpassar sig också efter hur mycket man har i den, har du lite saker så spänner du bara åt remmarna. En ryggsäck är dessutom betydligt mer användbar, i alla fall för mig, när man väl är på plats dit man ska resa. Typ för dagsutflykter och liknande.

Oskar

Maja
2014-05-26 12:10
#3

#1 - Tack!

#2 - Jag ska inte backpacka runt, utan flytta till Sydney - annars hade det varit ett bra förslag! Kommer att ha med en "lagom" stor ryggsäck för när jag åker iväg någonstans, men själva resväskan som jag är ute efter i detta fall är främst för att frakta sakerna hemifrån till Sydney och (eventuellt) tillbaka. 🙂

Niklas
2014-05-26 12:55
#4

#2: Jag tänkte att om man flyttar blir det ganska mycket packning. En ryggsäck kan bli tung att bära om man har hela bohaget i den. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: