Annons:
Etikett5-sverige
Läst 893 ggr
tlover
4/27/14, 5:05 PM

Boende i stockholm

Hej

Jag funderar att fara på tehusets dag den 11 maj (snart jag vet, jag var övertygad om att det var i slutet av månaden 😊) men jag har rest väldigt lite i mitt liv och enda gången jag rest själv tog jag nattbuss ner och nattbuss upp (till Stockholm på en kurs i japansk teceremoni, tyvärr fick jag migrän eftersom jag inte kunde sova på bussen så det gör jag inte om) så boende var inget problem då.

Hur hittar man bra och billigt boende? jag har inget emot vandrarhem bara jag kan sova själv och inte i sovsal eller liknande.

Jag minns att jag försökte hitta det förra gången men jag lyckades inte därav nattbusslösningen.

l'm back

Annons:
[ludden]
4/27/14, 5:11 PM
#1

Finns en rad vandrarhem i sthlm prova på http://www.vandrarhemstockholm.se/ och hitta boende. Finns även utanför tullarna om du hittar i sthlms tåg och busstrafik.

Moalinn
4/27/14, 5:21 PM
#2

Beror på vart i stockholm du behöver bo?

Jag har bott på Skanstull vandrarhem och Hotel Söder. Hotel Söder är ju ett hotell vilket gör att det var mycket bekvämare och bättre. Skillnaden mellan vandrarhemmet och hotellet var att hotellet var 50kr dyrare (när jag kollade i februari). Så jag föredrar hotellet framför vandrarhemmet. Helt okej frukost på hotellet också. Det enda som var, var att det var svårt att hitta in, väldigt dåligt med skyltar och på kvällen tog de bort alla skyltar så gick förbi ingången 5 gånger innan jag hittade 😃

Vandrarhemmet ligger i Skanstull och hotellet vid Medborgarplatsen. Ca 2-3 minuter gångavstånd till tunnelbana på båda ställen.

edit: de båda är rätt billiga (beror på vad man anser som billigt), tror jag betalade 400 för vandrarhemmet och 450 för hotellet. Inte helt säker dock men max 500kr för en natt på singelrum.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Linna80
5/22/14, 9:12 AM
#3

Testa http://www.hotell.info/stockholm och sortera på "Prisnivå" så ser du de billigaste hotellen / vandrarhemmen för vald period.

Maria
5/22/14, 9:55 AM
#4

Nu var det visserligen många år sedan jag bodde på vandrarhem i Stockholm men då bodde jag och sonen på fartyget Chapman. Mitt i centrala Stockholm.

Vi hade en egen liten hytt och det var hur mysigt som helst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: