Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1409 ggr
Bejbymoose
4/12/14, 4:51 PM

Att göra i Budapest? Nattklubbar?

Halloj! i mitten på juni åker jag och två tjejkompisar (20år) till Budapest i 4 dagar. Vi vill äta gott, shoppa massor, dricka goda drinkar och dansa nätterna långa!
Har kikat runt lite och hittat att det finns många pubar och barer, men hur är det med nattklubbar, alá sånna som finns här hemma i svedala?

Finns det något annat vi inte får missa? Vi tänkte beska någon utav de många bad"husen", saluhallen och givetvis shoppingcentren :D

Annons:
leemland
4/12/14, 5:01 PM
#1

Var ska ni bo? Vid Vetka Utka? (turistgatan, stavningen är inte helt rätt :P ) 

Ja saluhallen ska ni absolut inte missa :) Dock så är dom inte jättebra på engelska där så det kan gå lite knackigt.. (dom kunde inte när vi va där) Jag tycker ni ska ta er till West End och Mammut - 2 stycken shoppingcentra på 3-4 våningar :) Mammut är till och med uppdelad i 2 byggnader :P 

Vad är ni intresserade av? Du kan skicka PM till mig om du vill :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Bejbymoose
4/12/14, 5:09 PM
#2

Nä, vi bor en bit ifrån. Agape Aparthotel bor vi på :)

Ja de två shoppingcentren har vi kikat på, och ska absolut besöka :)
Vi vill bara ha en riktigt skön resa, slappna av, inge stress, shoppa, strosa runt och hoppa in på nån pub och ta en öl, testa på olika maträtter, se kulturen och såklart testa på deras nattliv :)

leemland
4/12/14, 5:43 PM
#3

Okej. Ja bekväma INGÅNGNA skor är ett måste :) Hellre gympaskor än sommarskor tycker jag :P 

Där är en kyrka på Buda sidan(den rika sidan) som är inne i en grotta/berg som jag absolut tycker ni ska besöka :) Och så, om jag inte minns fel, så finns det en väg "upp" så man kommer upp på berget och där är också saker att titta på :P Bland annat finns ett marzipanmuseum och en ganska känd kyrka(som jag inte minns namnet på :P ) . En sak ni ska tänka på om ni ska in i den sistnämnda kyrkan och anda kyrkor, förutom den i berget/grottan, så måste ni täcka över brösten/armarna och ha byxor/kjol som går minst ner till knäna. 

Sen finns det ju också Raul Wallenbergs gata med en staty av honom och en bro där skor är fastgjutna för att visa blandannat var judar blev dränkta om ni är intresserade av historia. 

En annan sak jag kan tipsa om när det gäller mat/restauranger är att ni ska hellre gå in på en bakgata än äta på turiststråket. Ni får bättre och BILLIGARE mat på en sid-/bakgata :) När vi var där gick vi in på en sådan gata och då åt vi 5 för ungefär 200 kr , och de va pizza, skinkschnitzel och sånt. 
Vill du ha tips på typiska Ungerska maträtter? :P 

Nattlivet kan jag inte tipsa något om tyvärr :P 

Nu va det några år sedan jag va där men det bör ju vara ungefär samma där fortfarande, dom ändras inte så mycket :P haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Emma
4/14/14, 10:09 PM
#4

Jag var där 2009 med några tjejkompisar och det var fantastiskt! Vi var på ett bad, rekommenderas verkligen!

Uteställen vågar jag inte tipsa om, det har nog hänt en del sen 2009. Men kul är det 🥳

Ha så kul!!

Emma

leemland
6/6/14, 8:19 PM
#5

Hittade precis denna hemsidan, kan ju kolla och se om där är tips :) 

www.budapestguiden.nu

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Bejbymoose
6/9/14, 11:30 AM
#6

Tack så mycket! Mycket bra info där! :) nu är vi peppade på att åka! 17juni är det dags :)

Annons:
leemland
6/10/14, 6:58 PM
#7

#6 Va bra. :) Hoppas ni får det kul :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

leemland
6/14/14, 4:25 PM
#8

Tänk på att de är varmare där än vad det är här! Bara så ni vet :) 

Morfar kom hem i veckan och han sa redan nu har det blivit varmt, juli-aug är värst säger han så ni har tur :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Maja
6/17/14, 10:30 PM
#9

Jag var där med en tjejkompis förra året. Jättehäftig stad, vill absolut åka tillbaka dit!

- Ta en tur med hop on-hop off-bussen, jättekul att höra/se/lära sig mer om staden.

- Besök Hotell Gellért och skäm bort er med massage, SPA och bada i varma källor. Alldeles underbart!

- Besök ruinpubarna som finns lite överallt i hela staden (ofta på små tvärgator där ni går in på någon liten sidogata och pang-bom så är ni inne på en bakgård med häftiga barer och trevlig musik!

- Besök slottet och parlamentet - jättehäftiga byggnader som man även kan ta en guidad rundtur genom.

- Ta båten ut till Margaret Island (Margitsziget), ön som ligger mitt i floden. Vandra runt i parkerna (finns en fin promenadstig runt hela ön) eller bada på deras utomhusbad.

Finns jättemycket att göra, jag älskar den staden och alla är så oerhört vänliga! Trevlig resa!

Upp till toppen
Annons: