Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 863 ggr
farido13
2014-03-23 11:17

Turism

hej jag har en fråga med att åka som turist. Hur är det att åka som en. Asså åker man bara hela tiden i buss eller nåt. För jag och min familj är rätt trötta att åka till två ställen där vi inte behöver åka som turister. Men hur är det att åka på turism och finns det turism i Spanien och många andra ställen.

Annons:
vallhund
2014-03-23 11:35
#1

Turism finns överallt dit man kan ta sig, i stort sätt överallt utom i länder/regioner där det råder inreseförbud eller dit man inte får visum.

Hur man reser bestämmer man själv, båt/bil/flyg/tåg/cykel/fotvandra osv.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

leemland
2014-03-23 11:52
#2

Förstår inte din fråga riktigt. 

Du är alltid turist när nu åker till ett annat ställe. Vad menar du med detta? "För jag och min familj är rätt trötta att åka till två ställen där vi inte behöver åka som turister."

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Oskar
2014-03-23 14:37
#3

Hmm…menar du att du undrar hur det är att åka på typ gruppresa? Alltså då man åker runt tillsammans med flera andra och att någon researrangör ordnat resan?

Oskar

farido13
2014-03-23 20:47
#4

#3, ungefär som du säger. Men hur är det att åka turism med andra som inte kan språket. ungefär som Oskar sa.

Oskar
2014-03-24 11:56
#5

#4 Det finns både för och nackdelar med att åka på en gruppresa. Nackdelen är förstås att du inte kan vara spontan, till exempel kan du ju inte stanna lite längre på ett ställe om du vill, eller hoppa över något på resan som verkar trist. En annan nackdel är att det är svårt att smälta in när man åker på en gruppresa, alla ser ju att här kommer 20 turister.

Men det finns många fördelar. Till exempel behöver du ju inte tänka på det praktiska. Din reseledare fixar alla biljetter och transporter och du behöver bara följa med, dvs du kan fokusera på själva upplevelserna. Dessutom kan gruppresor vara bra om man vill uppleva mycket på kort tid eller resa till ställen dit det är svårt att resa själv.

Jag har till exempel åkt på safari i Afrika där vi på en vecka besökte fyra olika platser, något som hade varit svårt att göra på egen hand. Nu hade vi en guide som exakt visste hur vi skulle åka och var vi bäst kunde se olika typer av djur och som dessutom bokade inrikesflyg, hotell och liknande. Vi hade aldrig kunnat uppleva lika mycket på så kort tid om vi rest själva.

Så att resa med en grupp och med en guide rekommenderas!

Oskar

farido13
2014-03-24 16:56
#6

ok

Annons:
Upp till toppen
Annons: