Annons:
Etikett1-afrika
Läst 1260 ggr
Yes-ItsSanna
2014-03-17 23:43

Sydafrika - Kapstaden

Är det någon här som varit i Kapstaden i Sydafrika? I så fall, vad tycker ni om den? Är det värt att åka dit? Hur lång tid tar det med flyg och vad kostar det på ett ungefär per person? Funderar också på Italien eller Budapest. Vill helst åka till något land med mycket historia då jag inte vill bada och sola så mycket så Budapest kanske inte är en sån bra idé? Men fint väder får det absolut gärna vara 👍För jag ska nämligen få en resa i konfirmationspresent av min pappa, så jag kan inte precis önska mig vilken resa som helst, det måste vara lite budget. 

Lägg gärna till lite bilder om ni har det eller tipsa om något annat land som inte är fört dyrt, men ändå väldigt fint🙂

Annons:
Oskar
2014-03-18 12:34
#1

Aldrig varit i Sydafrika själv men jag vet att det skrivits en del om landet tidigare här på sajten. Om du använder sökfunktionen så bör du få upp ett antal träffar.

Jag kollade lite på nätet (www.kayak.se) och det verkar som att flyget till Kapstaden från Stockholm tar ca 15-25 timmar inkl mellanlandning. Och priserna verkar börja på drygt 7000 kr.

Oskar

Emma
2014-03-21 22:22
#2

Sydafrika och Kapstaden är fantastiskt! Utan tvekan bland det roligaste och finaste jag sett.

Emma
2014-03-21 22:24
#3

Var ute i god tid så hittar du hyfsat billiga biljetter. Budapest och Italien i all ära, Kapstaden slår dem med hästlängder. Jag gillar inte heller sol och bad.

Upp till toppen
Annons: