Annons:
Etikett2-asien-australien
Läst 978 ggr
silverfiisk
2/27/14, 7:27 PM

Ta med medicin till Thailand?

Får man ta med receptbelagd medicin till Thailand? Jag har 6 olika som jag måste ha med mig. Dom är för astma och allergi, om det har någon betydelse. Jag har fått ett intyg av min läkare, och en receptlista med underskrift och stämpel från Apoteket. Räcker det eller behöver jag ha med mig något mer som visar att medicinerna är mina? Om man blir stoppad i tullen pga medicinerna, vad händer då? Får man böta eller tar dom ifrån mig medicinerna?

Annons:
mimåne
2/27/14, 7:34 PM
#1

Jag hade också med mig receptbelagda mediciner till thailand. Fixade inga papper alls inför resan dit och allting gick hur bra som helst. Ingen som frågade någonting.

Jag upplevde de inte strikta alls med vad som fanns i packningar och handbagage.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Vinsla
2/27/14, 7:35 PM
#2

Du ska ha medicinerna i orginallåda, och ta inte med en massa för mycket! ha dina mediciner i handbagaget så att du inte blir av med dom det vanliga bagaget tappas bort. Och lappen från din läkare ska berätta vilka mediciner du tar samt mängd, på engelska

Men självklart får du ha med dina mediciner!

Titta gärna på min hemsida där jag har massor av pysseltillbehör för dina projekt!  www.ninjamoffen.se

silverfiisk
2/27/14, 7:57 PM
#3

Okej, tack för era svar! :)

Vinsla
2/27/14, 7:59 PM
#4

OFTAST kollas inte mediciner alls. Men jag vet en tjej som blev kollad i just Thailand och hon sa att hade hon inte haft papper hade hon blivit av med medicinen direkt. Men det är inte heller just att det är receptbelagt som är "värst" utan hurvida den är narkotikaklassad i landet du åker till.

Jag hade då aldrig chansat om det är medicin jag behöver! är det alvedon är det ju varken till eller från att bli av med

Titta gärna på min hemsida där jag har massor av pysseltillbehör för dina projekt!  www.ninjamoffen.se

silverfiisk
2/27/14, 8:08 PM
#5

#4 okej. Jag har tittat på en lista där alla mediciner som klassas som narkotika i Thailand står med. Mina mediciner finns inte med där, så det borde väl inte vara några problem? Jag tar med alla papper jag har, och original förpackningarna till alla mediciner. Lika bra att ta det säkra före det osäkra. Tack för hjälpen :)

Vinsla
2/27/14, 8:16 PM
#6

Nej det tror jag inte det kommer vara! Ha en bra resa 😃

Titta gärna på min hemsida där jag har massor av pysseltillbehör för dina projekt!  www.ninjamoffen.se

Annons:
silverfiisk
2/27/14, 8:19 PM
#7

#6 vad bra. Tack! :)

Upp till toppen
Annons: