Annons:
Etikett2-asien-australien
Läst 953 ggr
ida_plutt
2014-01-24 16:43

Kambodja

Nästa höst ska vi och min familj åka till kambodja. Vi ska kanske åka ifrån siam reap och va där nån dag åka båt över till phnom pehn. och vara där några dar.  sen vidare till kusten och vara där 1 vecka. efter det ska vi åka till bangkok.

Har ni varit i kambojda? Vad gjorde ni? har ni åkt båt över ifrån siam reap och över till phnom phen, hur gick det och hur var det? gärna massa tips och massa txt, taack!

vi ska åka med 13 årig dotter samt 17 årig. och föräldrarna

Kram, kram ,kram Hjärta

Annons:
Alex
2014-02-12 22:21
#1

Jag var i Phnom Penh i höstas, har dock inte åkt båten däremellan utan tog bara en entimmastur på floden utanför Phnom Penh. The Killing Fields och Toul Sleng-museet var lite anledningen till att jag ville åka just dit och jag kan personligen rekommendera det även om det kanske inte är direkt "roligt". Beror väl på om man är intresserad av det också. Men man kan enkelt och billigt hyra en tuk-tuk över dagen som tar en runt till de olika sevärdheterna och väntar utanför tills man är klar att åka vidare. Himla praktiskt. De som kör har dessutom rätt bra koll på de olika sevärdheterna så man kan få tips, så länge man förstår varandra då de inte alltid är så bra på engelska. Men jag kan ju säga att tuk-tukfärden ut till Killing Fields var en upplevelse bara den, då det regnade rejält och stora delar av vägen dit var bortspolade… Finns ju en del andra museum också, diverse tempel och annat… Båttur mellan Phnom Penh och Siem Reap tror jag helt klart kan vara kul! I matväg avråder jag från att äta biff, ingen fara med det men de kan inte tillaga det så det är fruktansvärt segt. Fisk och kyckling är klart bättre alternativ. Sen är det ju tyvärr väldigt mycket uteliggare och tiggare där, framför allt barn. Flera greppar även tag i händerna på förbipasserande för att kunna ta saker som personen eventuellt håller i, så det är en bra idé att ha koll på sina saker.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Upp till toppen
Annons: