Annons:
Etikett4-nord-sydamerika
Läst 1062 ggr
nakenkatt
1/19/14, 11:02 PM

hemma från Tobago i karibien

har varit på semester i Tobago.har sett mycket vackert och sånt som ej var lika trevligt att se.Många magra vildhundar på stränderna som var desperata efter mat.Hotellet var gamalt och slitet,luktade fukt och mögel.jag har rest väldigt mycket och tycker om att ha lite lyx någon gång om året men det här var inte hotellet jag direkt kan säga hade det.Maten var god,och trevligt upplagd.Vi hade all inclusive.Skulle ta en promenad till stranden en dag då jag höll på och snubbla över en regnbågsboa mitt framför mina sommarsandaler.Att jag inte dog fattar jag fortfarande inte!! Det finns bara en stad på ön som bara är fyra mil lång och en meter bred.Vi såg mycket vackra fåglar såsom pelikaner och kolibri.Åkte taxi till en strand som hette jugend Point,rankad som en av världens vackraste platser,det var helt unikt.Vit sand som mjöl och härligt turkosfärgat vatten.befolkningen ägnar sig mycket åt något som heter liming på Tobago.Att lima menas att man samlas och dricker rom tillsammans och hänger med kompisar,då kan kiosker butiker mm bara slå igen.Det finns ingen stress inga tider att hålla.Allt där går mycket sakta.När vi väl skulle hem drabbades vi av långa förseningar så vi satt fast nästan ett dygn på Tobago flygplats.Sedan elva timmars resa när vi väl fick lyfta.ja det var tufft.kan nog säga redan nu att jag ej tror jag vill åka dit igen,medan min man var helt lyrisk och kunnat stanna en vecka till. men 2012 och 2013 var vi till Jordanien och det var helt klart mitt paradis.

Annons:
Oskar
1/20/14, 1:13 PM
#1

Låter som ett avslappnat land! Något annat än stressiga Sverige där alla springer till tunnelbanan fast de går med 3 minuters intervall. :-)

Lägg gärna upp lite bilder om du har några.

Oskar

nakenkatt
1/20/14, 7:00 PM
#2

ja det kommer,ska flytta från telefon tilldatorn.

Sindri
2/26/14, 9:55 AM
#3

Är lite sugen på Jordanien - när var du där och hur var vädret? Vi skall åka någonstans i februari nästa år och när jag läste om Jordanien så verkar det inte vara så varmt, framförallt inte på kvällar och nätter.

nakenkatt
2/26/14, 2:47 PM
#4

#3 var där 2012 och 2013.Ca 23 grader varmt.Åkte 7/1 båda åren.kan varmt rek. det.Vi var bruna när vi kom hem så det var lagom varmt.

Upp till toppen
Annons: